اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

انتظارها برای انتخاب شهردار میاندوآب به ۵ماه رسید/رییس شورای شهر:استانداری حکم صادر نمی‌کند

میاندوآب یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان جنوبی آذربایجان‌غربی و با فاصله ۱۶۴ کیلومتری از ارومیه قرار دارد این شهر، به شهر رودخانه‌های پرآب نیز معروف است اما با وجود مشکلات فراوان مدتی است بدون شهردار مدیریت می‌شود.

انتظارها برای انتخاب شهردار میاندوآب به ۵ماه رسید/رییس شورای شهر:استانداری  حکم  صادر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رقیه وکیلی؛میاندوآب یکی از شهرستان‌های آذربایجان‌غربی است  که در جنوب دریاچه ارومیه و میان دو رود زرینه‌رود و سیمینه‌رود واقع شده‌است.

وجه تسمیه این شهر حاصل موقعیت این شهر میان دو رود زرینه‌رود و سیمینه‌رود است و  با توجه به وضعیت رودخانه‌ها و موقعیت جغرافیایی منطقه، مسیر ارتباطی استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان و زنجان از طریق این شهرستان است.

با توجه به اینکه این شهر یکی از بزرگترین شهرستان‌ها و پرجمعیت‌ترین و مهم‌ترین شهرستان در آذربایجان‌غربی به حساب می‌آید و تنها شهرستان در ایران است که نسبت جمعیت شهری و روستایی آن تقریبا برابر است و چهارمین دشت حاصلخیز کشور نیز محسوب می‌شود، طی مدت زمانی این شهرستان مهم و استراتژیک با وجود مشکلات عدیده فراوان  فاقد شهردار است و این امر موجب گلایه‌مندی مسوولین و مردم شده است.

خبرنگار فارس برای پیگیری موضوع با مسوولین میاندوآب مصاحبه‌ای انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم.

شهر بدون شهردار آباد نمی‌شود

حجت الاسلام حمید حسن‌زاده در‌گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با ابراز گلایه‌مندی از نبود شهردار در میاندوآب اظهار داشت : با توجه به اینکه میاندوآب یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان در آذربایجان‌غربی است اما دارای مشکلات عدیده‌ای بوده و بی‌توجهی مسوولین به این شهرستان و نبود شهردار باعث افزایش مشکلات در این شهرستان شده است.

وی با اشاره به اینکه در عرض پنج سال فقط 2.5 سال این شهرستان دارای شهردار بود اذعان کرد: طی پنج سال گذشته 2.5 سال میاندوآب دارای شهردار بود و مابقی سال‌ها توسط سرپرست این شهر اداره شده است.

امام جمعه میاندوآب تاکیدکرد: توسعه و آبادانی شهر نیازمند مدیریت مناسب است و نبود شهردار و اداره  شهر توسط سرپرست موجب عدم پیشرفت و توسعه و آبادانی شهر می‌شود.

حسن‌زاده عنوان کرد:این مشکل برای اولین بار در این شهر اتفاق نیافتاده و چندین بار تکرار شده است مگرمی‌شود یک شهر، شهردار نداشته باشد در این راستا باید مسوولین استانی و کشوری پاسخ‌گوی این نقص و ایراد باشند و برای رفع مشکل چاره‌ای اندیشه کنند.

وی با اشاره به اینکه شهردار از طرف شورای شهر انتخاب و برای تصویب حکم به مراجع زیر ربط ارجاع داده شده است، افزود: شورای شهر با توجه به نظر اکثریت آرا اقدام به انتخاب شهردار ‌کرده‌اند اما برخی اوامر و موانع مانع تصویب این حکم و در نتیجه منجربه نبود شهردار در منطقه شده و این امر موجب گلایه‌مندی و عدم رضایت مسوولین و مردم شده است.

استانداری حکم شهردار منتخب میاندوآب را علی رغم تکمیل بودن مدارک صادر نمی‌کند

فخرالدین آذریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به انتخاب شهردار در میاندوآب اظهار داشت: برای انتخاب شهردار از سوی شورای شهر میاندوآب، فردی به عنوان  منتخب به استانداری معرفی شد و برای تصویب این حکم شورا خود را ملزوم دانسته که این موضاعات از طریق قانون پیگیری کند که به دلایل نامشخص  حکمی صادر نشده است.

وی ادامه داد: انتخاب این فرد به عنوان شهردار در شورا به صورت قانونی تصویب شده است و برای تایید و صدور حکم به استانداری ارجاع داده شده در این راستا این فرد دارای شغل رسمی و اداری نبوده و برای تایید سطوح مدیریتی لازم به تایید، برابر بخش نامه و آیین نامه که از سوی ریاست جمهوری  به وزرات کشور ابلاغ شده است این فرد تاییده لازم را دریافت کرده است .

رییس شورای شهر میاندوآب تصریح کرد: معاونت استاندار قبل از توجه به تایید ایشان، اقدام به اعلام عدم صلاحیت مدیریتی این فرد کرده است.

وی اضافه کرد: شورا به این موضوع  ایراد قانونی وارد کرد و با مراجعه به وزارت کشور و بیان  و شرح موضوع و جلب رضایت از سوی معاونت وزارت نامه‌ای به معاونت استاندار ابلاغ کردند، که این فرد شرایط تصدی شهرداری میاندوآب را دارند.

آذریان عنوان کرد: با توجه با استعلامات انجام شده و دریافت پاسخ مثبت مراجع زیرربط در نهایت اقدام به پیگیری صدور حکم شهردار منتخب کردند.

وی یادآور شد: طی نامه‌نگاری‌ها و مراجعات مکرر برای رضایت مندی مردم و توسعه و آبادانی شهر بارها پیگیر این مشکل بودیم، اما با توجه به پیگیری‌های فراوان و صلاحیت این فرد برای سمت شهرداری در نهایت دوباره عدم صلاحیت فرد منتخب را اعلام کردند که این نیز خلاف قانون وزارت کشور است.

رییس شورای شهر میاندوآب خاطرنشان کرد: تمام نامه‌ها و مکاتبات به صورت قانونی موجود است اما باز مسوولین مربوطه مانع صدور حکم بدون دلایل موجه و قانع کننده شده‌اند که به طور جد و از طریق قانونی پیگیر موضوع خواهیم بود.

وی اذعان کرد شورای شهر میاندوآب دنبال تنش و جریان سازی نیست و هیچ مشکلی با نماینده شهر ندارد و همه در یک خط به فکر خدمت رسانی و حل مشکلات و توسعه شهر هستند بنابراین لازم است که اقدام به صدور حکم شهردار میاندوآب شود و در غیر این صورت از طریق قانون اقدام به اعاده حق خواهیم کرد تا رای عادلانه در این حکم صادر شود.

به گزارش فارس در حال حاضر انتخاب شهردار میاندوآب و صدور حکم شهردار در هاله ای ابهام است که خبرنگار فارس پیگیر موضوع به تعویق افتادن انتخاب شهردار خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول