اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ریشه استعفای اصلاح‌طلبان در ناکامی‌های اخیر است

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به استعفای حکیمی‌پور از شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: وقتی ناکامی‌هایی در اجرای برنامه یا اهداف پیش‌بینی شده پیش می‌آید از انگیزه‌ها برای فعالیت جمعی و مشارکت در کار جبهه‌ای کاسته می‌شود.

ریشه استعفای اصلاح‌طلبان در ناکامی‌های اخیر است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد منتشر کرده است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

استعفای آقای حکیمی پور از ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درحالی که پیش از این نیز شاهد استعفای آقای دکتر عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بودیم حاشیه‌هایی را درباره آینده جریان اصلاحات به وجود آورده است.

وقتی ناکامی‌هایی در اجرای برنامه یا اهداف پیش‌بینی شده پیش می‌آید از انگیزه‌ها برای فعالیت جمعی و مشارکت در کار جبهه‌ای کاسته می‌شود و به عبارتی احزاب و افراد به درون خود می‌خزند. در چنین شرایطی مدتی زمان لازم است تا دوباره فعالیت‌ها جان بگیرد.

با شیوع کرونا و شرایطی که (بعد از انتخابات اسفند 98) به وجود آورد و طرح‌هایی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی مطرح شد که در واقع به فاصله‌گذاری سیاسی نیز منجر شد و در تشکیل مکانیزم‌های جمعی مانند کنگره‌های حزبی یا شورای مرکزی وقفه ایجاد شد. این عوامل موجب تضعیف روحیه کار جمعی شده است.

ضعف‌هایی نیز در گذشته در عملکرد سازوکارهای اصلاح‌طلبان بوده و مهمتر اینکه نتیجه عملکرد دولت روحانی و مجلس دهم نیز مورد قبول مردم نبوده است و در این مسیر شرایط زندگی برای مردم سخت و بحران‌های اقتصادی تشدید شده است.

استعفای آقای حکیمی‌پور و کناره‌گیری حزب ایشان از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز به نظر نمی‌رسد موضوع مهمی باشد. این اقدام نه به شورای هماهنگی و نه به شورای عالی آسیبی وارد نمی‌کند. حزب اراده ملت در واقع پیش از این نیز کم فروغ ظاهر شده بود و جز جلساتی که حضور دبیرکل الزامی بود در مابقی جلسات آقای حکیمی پور حضور نمی‌یافت و نماینده می‌فرستاد درحالی که پیشتر اینچنین نبود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول