اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

واشنگتن نظاره‌گر پیشرفت ایران است/ توافق تهران-پکن شکست ژئوپلیتیک برای آمریکا

ستاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور گفت: توافق ایران و چین نشان می‌دهد که ایالات متحده به تنهایی نمی‌تواند کسی را متوقف کند. اینک دوران پس از جنگ جهانی دوم نیست، دورانی که آمریکا کلانتر دنیا شد.

واشنگتن نظاره‌گر پیشرفت ایران است/ توافق تهران-پکن شکست ژئوپلیتیک برای آمریکا

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، «بیلویر سینگ»، استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور گفت‌وگویی با ایلنا صورت داده است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

_ این یک نقطه عطف و نکته تحول مهم بعد از مدت‌ها برای هر دو کشور خواهد بود؛ بزرگترین اشتباه سیاست خارجی ایالات متحده این است که به جای دوستی با کشورها، سعی می‌کند با تمام دنیا دشمن باشد همه تهدید‌های آنها در مورد صدمه زدن به چین و ایران و دیگران مانند ونزوئلا منجر به اتحاد بین کشورها شده است؛ کشورهایی که  ایالات متحده سعی کرده است از نظر سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی به آن آسیب برساند.

- توافق همه‌جانبه استراتژیک ایران و چین برای اقتصاد تحریم شده ایران، به ویژه صنعت نفت این کشور، نوعی حیات دوباره خواهد بود و حضور چین در منطقه نه فقط از نظر سیاسی و اقتصادی بلکه از نظر نظامی یک شکست استراتژیک بزرگ برای ایالات متحده و پیروزی بزرگ برای ایران و چین است.

- این توافق غلط بودن سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران، چین و بسیاری دیگر از کشورها را منعکس می‌کند، اکنون هیچ چیزی برای واشنگتن که از کرونا و مشکلات اقتصادی رنج می‌برد، بدتر از این نیست. 

_ آمریکا اکنون فقط می‌تواند به سادگی تماشا کند که چگونه روسیه، ایران و دیگران رو به جلو حرکت می‌کنند. برای چین، معامله با ایران بخشی از ابتکار عمل کمربند و جاده ابریشم است و برای ایران، این یک پیشرفت مهم اقتصادی است و تقویت اقتصادی خوبی برای ایران و مردم آن خواهد بود.

_ توافق ایران و چین نشان می‌دهد که ایالات متحده به تنهایی نمی‌تواند کسی را متوقف کند. اینک دوران پس از جنگ جهانی دوم نیست، دورانی که آمریکا کلانتر دنیا شد و در هر نقطه‌ای از جهان نقش داشت.

- آمریکا با توافق ایران و چین در درازمدت متضرر خواهد شد. این یک شکست ژئوپلیتیکی است، اما نه برای ایران بلکه برای ایالات متحده.

- ایالات متحده بیش از گذشته، ایران را تبدیل به یک کشور ملی‌‌گرا کرده است، ایدئولوژی و سیاستی که از طریق لابی‌های صهیونیسم توسط اسرائیل و عوامل نفوذ آن در ایالات متحده، بسیار رایج است هم‌اکنون شکست خورده از این رو، تغییر آن دشوار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول