اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برنامه‌های عید غدیر با وحدت و هماهنگی در کردستان انجام می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: برنامه‌های عید سعید غدیر با وحدت و هماهنگی در سطح استان پیش می‌رود.

برنامه‌های عید غدیر با وحدت و هماهنگی در کردستان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز در جلسه برنامه‌های عید سعید فطر در تبلیغات اسلامی کردستان به منظور برنامه‌ریزی برنامه‌های عید غدیر و عیدفطر برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن اعیاد پیش‌رو اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اعیاد غدیرخم نیاز به وحدت‌رویه و همکاری ادارات فرهنگی دارد.

وی توزیع بسته‌های معیشتی و غذایی بین مراکز خیریه را مورد تاکید قرار داد و افزود: این اقدام گام ارزشمندی در راستای کمک به نیازمندان خواهد بود.

عید غدیر روز یاس دشمنان است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه به اهمیت عید غدیر پرداخت و اظهار کرد: عید غدیر روز یاس دشمنان و روز وحدت جهان اسلام است و فرصتی برای تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام محمد سادات عنوان کرد: مردمی کردن برنامه‌های عید غدیر نیاز است تا برنامه‌ها پررنگتر برگزار شود و نباید برنامه‌های این مناسبت مهم تحت تاثیر ویروس منحوس کرونا قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری جشن های دهه ولایت را در استان تشکیل خواهیم داد که با حضور نماینده ولی فقیه کردستان و برخی از ارگان‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: باید برنامه‌های خواست و همدلی تحت عنوان احسان علوی با اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی با پیوست فرهنگی باید مدنظر قرار گیرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: آذین‌بندی خیابان‌ها و محلات، تولید محتوا از سیره علی(ع) و استفاده از فضای مجازی برای تبیین اهمیت عید غدیر خم و تجلیل از سادات شاخص استان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، کمک به فقرا و زوجین سادات، برپایی ایستگاه سلامت و‌ بصیرت‌افزایی در برنامه‌های صدا و سیما از پیشنهادات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ایام عید غدیرخم است.

هیئات مذهبی در شهرستان‌ها برنامه‌های عید غدیر را پیگیری کنند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: هیات مذهبی باید برنامه‌های عید غدیر را در شهرهای استان انجام دهند و پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام علی رستمی با اشاره به اینکه باید متناسب با نیاز استان برنامه‌های غدیر اجرا شود، عنوان کرد: برنامه‌های سازمان نیز به اطلاع اعضای جلسه خواهد رسید و در استان اجرا می‌شود.

رییس شورای هیات مذهبی کردستان نیز در سخنانی گفت: بازسازی صحنه غدیر در قروه، دیدار هییات مذهبی منتخب با نماینده ولی فقیه کردستان، پخت غذای گرم و توزیع بین نیازمندان در پنج هیات استان از جمله برنامه‌هایی است که هر ساله به مناسبت عید غدیر در استان برگزار می‌شود.

نورعلی خزاعی خواستار همکاری سازمان صنمت استان در راستای توزیع برنج در مناطق محروم شهر سنندج شد و اضافه کرد: بدلیل شرایط اقتصادی حاکم جامعه حاشیه شهر و
به ویژه ناحیه منفصل شهری نایسر در سنندج نیاز به کمک دارند و باید مورد توجه مردم قرار گیرند.

حجت‌الاسلام سید مصطفی شاهرودی معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه غدیر، برگزاری مسابقه پیامکی، توزیع بسته‌های معیشتی و طبخ غذا در استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول