اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کام زنبورداران گیلانی شیرین شد

معاون بهبود تولید دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی برداشت عسل در گیلان خبر داد.

کام زنبورداران گیلانی شیرین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت علی اکبرنژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش زنبورعسل در استان گیلان به یک شغل پردرآمد برای جوانان تبدیل‌شده است، اظهار کرد: زنبورعسل یک حشره مفید است که ۱۳۰ برابر ارزش تولید مستقیم خود در امر گرده‌افشانی گیاهان زراعی و درختان میوه، حفظ محیط‌زیست جنگل‌ها و مراتع کشور مفید است لذا از همه کشاورزان و باغداران درخواست دارم به استقرار کلنی‌های زنبورعسل توجه کنند.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی برداشت عسل در استان گیلان تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود و در سال گذشته کیلوگرم تولید ژله رویال به ارزش اقتصادی بالغ‌بر هفت هزار و ۱۰۰ میلیون ریال، گرده گل به میزان هفت هزار و ۹۰۹ کیلوگرم به ارزش ۱۵ هزار و ۸۱۸ میلیون ریال، ۶ هزار و ۴۵۹ کیلو بره موم به ارزش ۱۲ هزار و ۹۱۸ میلیون ریال و ۲۴۲ گرم زهر زنبور به ارزش ۶۰۵ میلیون ریال برداشت‌شده است.

معاون بهبود تولید دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه استقرار کلنی داران باعث افزایش کیفیت زنبورعسل در استان می‌شود، گفت: در کشورهای توسعه‌یافته به دلیل اهمیت بالای وجود کلنی در باغات، بهره‌برداران با آغوش باز اجاره به کندو داران پرداخت می‌کنند به همین دلیل از زنبورداران می‌خواهم از حضور کلنی داران جلوگیری نکنند.

اکبر نژاد با تأکید بر فواید بسیار مصرف عسل برای جوانان و مردم افزود: مصرف عسل برای درمان فشارخون، التیام زخم‌ها، سلامت قلب، رفع ریسک دیابت، دندان‌درد، پیشگیری از سرطان، رفع ریفلاکس معده، درمان آلرژی و عفونت‌ها بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول