اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نخستین جلسه کارگروه رسیدگی به اماکن پرخطروناایمن شهرمشهد برگزار شد

نخستین جلسه کمیته راهبردی تعیین تکلیف اماکن پرخطر و ناایمن شهر مشهد با حضور نمایندگان 10 نهاد دولتی و غیر دولتی مسئول در این خصوص و با پیگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد و به میزبانی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برگزار شد.

نخستین جلسه کارگروه رسیدگی به اماکن پرخطروناایمن شهرمشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد امروز در نخستین جلسه کمیته راهبردی تعیین تکلیف اماکن پرخطر و ناایمن شهر مشهد که با حضور نمایندگان 10 نهاد دولتی و غیر دولتی مسئول در این خصوص برگزار شد، معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ضمن تشکر از پیگیری‌های مدیرعامل آتش نشانی مشهد در خصوص موضوع ایمن سازی اماکن خطرآفرین و نا ایمن شهر مشهد گفت: حسب دستور ریاست قوه قضاییه ما برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار نظیر حادثه تلخ یکی از مراکز درمانی تهران که به جان باختن جمعی از هموطنان شد، با پیگیری آتش نشانی مشهد اقدام به تشکیل کارگروهی کرده‌ایم تا با بررسی تمام جوانب موثر در ایمنی ساختمان‌ها و مراکز و اماکن تجاری و مرتفع، شرایط تامین ایمنی این مکان‌ها را با همکاری دستگاه‌های مسئول فراهم کنیم تا ایمنی شهروندان هرچه بیشتر تامین شود.

حجت الاسلام سید جواد حسینی اظهار کرد: بنای دستگاه قضایی تعامل با مالکان و مدیران این مجتمع‌ها است ، اما اگر قصور یا تقصیر متوجه آنان و یا مدیران و مسئولان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باشد، دستگاه قضایی با در نظر گرفتن حقوق عامه مردم به شدت با متخلفان  برخورد می‌کند.

وی افزود: وظیفه این کارگروه در مرحله اول شناسایی و بازرسی از اماکن خطر آفرین است و در گام بعدی، تعیین مهلت برای ایمن سازی این اماکن از سوی مالکان در دستور کار قرار خواهد گرفت و در صورتی که برای اعضای کارگروه عدم تامین ایمنی از سوی مالکان محرز نشود، اگر نیاز به پلمپ این مکان‌ها باشد قاطعانه این اقدام را در راستای منافع مردم انجام خواهیم داد.

قاضی حسینی خاطرنشان کرد: با ابتکار مسئولان آتش‌نشانی مشهد، این شهر نخستین شهری است که با تعامل دستگاه قضایی به وسیله ایمن سازی اماکن پر خطر اهتمام جدی ورزیده که این اقدام ارزنده قابل تقدیر است.

در این جلسه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با تشکر از دستگاه قضایی در خصوص تشکیل این کارگروه گفت: ما در مجموعه سازمان آتش نشانی مشهد تلاشمان این است که مردم ایمنی را جدی بگیرند، زیرا جدی گرفتن ایمنی، رفاه وآسایش مردم را به همراه دارد.

امیر عزیزی مهم‌ترین چالش مشهد در این خصوص را عدم باور مدیران و مالکان مجتمع‌های تجاری و بازارها به بحث ایمنی دانست و گفت: این عدم باور پذیری کار ما را سخت کرده است .

وی افزود : همکاران ما در سازمان آتش نشانی بیش از2 هزار و 500 بازدید ایمنی در طی ماه در سطح شهر مشهد انجام می‌دهند که این بازدیدها شامل تصرفات بیمارستانی، ساختمان‌های بلند مرتبه ، مجموعه‌های اداری و غیردولتی و مسکونی و کارگاه‌های صنعتی می‌شود و باید اعلام کنم  متاسفانه 10 درصد این بازدیدها منجر به تشکیل پرونده برای رفع نواقض ایمنی می‌شود و آن ۹۰ درصد دیگر الزام نمی‌بینند که برای تامین ایمنی خود به سازمان آتش نشانی مراجعه کنند و این عدم حضور در نهایت منجر به آن می‌شود که آن بنا ناایمن و خطرآفرین از سوی سازمان آتش‌نشانی شناخته شود و گاها شاهد برخی حوادث در این مکان ها نیز بوده‌ایم.

عزیزی افزود: با تاکید شهردار مشهد امسال راهبرد مدیریت شهری ایمنی است و مجموعه آتش نشانی مشهد، پیشنهاد تشکیل تیم ویژه از خبرگان مجموعه آتش نشانی، نظام مهندسی، شهرداری و دادگستری برای بازدید فوری از اماکن پرخطر شهر مشهد را اعلام کرد که امیدواریم با مساعدت دستگاه قضایی و نهادهای مربوطه این کارگروه تشکیل و به سرعت اماکن پرخطر شهر مشهد به صورت ضربتی شناسایی، بازدید و از لحاظ ایمنی مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد: در ارزیابی اولیه از برخی از اماکن ناایمن شهر مشهد مشخص شد، این اماکن شرایط بکارگیری سیستم‌های اعلام و اطفای حریق را دارند و اگر این مهم به صورت حداقلی در مرحله اول در این مکان‌ها مورد استفاده قرار گیرد با کاهش حوادث و آتش سوزی‌ها در آن مکان ها شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول