اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نقش محوری تبریز در توسعه روابط با باکو/ افزایش مبادلات اقتصادی، محور توسعه روابط ایران و آذربایجان

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان ، مهم‌ترین مسائل مربوط به توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف را بررسی و بر نقش ویژه تبریز و آذربایجان شرقی در این زمینه تأکید کرد.

نقش محوری تبریز در توسعه روابط با باکو/ افزایش مبادلات اقتصادی، محور توسعه روابط ایران و آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدعباس موسوی  امروز در نشستی با مدیران اقتصادی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 80 درصد از برنامه توسعه روابط دو کشور مربوط به حوزه اقتصادی است، اظهار داشت: روابط اقتصادی ایران با بسیاری از کشورهای دوست و همسایه، همپای روابط سیاسی پیش نرفته که باید برای رفع این نقیصه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه سطح مبادلات اقتصادی ایران و آذربایجان باید بیشتر از سطح کنونی باشد، افزود: تلاش می‌کنیم تا بدون پرداختن به حواشی، مأموریت اصلی خود را که توسعه سطح مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور است به نحو مطلوب انجام دهیم.

موسوی با بیان اینکه از فعالیت‌های سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی در آذربایجان حمایت می‌کنیم، تأکید کرد: قطعا هیچ مانعی از طرف ما برای این فعالیت‌ها ایجاد نخواهد شد و در کنار روابط اقتصادی، همه ظرفیت‌ها برای توسعه روابط مورد توجه خواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان همچنین بر نقش و جایگاه ویژه تبریز و آذربایجان شرقی در روابط بین دو کشور تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های این استان می‌تواند کمک بزرگی به توسعه روابط دو کشور کند.

انتهای پیام/60002/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول