اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بغداد: اقدامات ترکیه در کردستان عراق یکجانبه است

سخنگوی وزارت خارجه عراق هر گونه هماهنگی ترکیه با دولت این کشور برای انجام عملیات‌های نظامی در منطقه کردستان را تکذیب کرد.

بغداد: اقدامات ترکیه در کردستان عراق یکجانبه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که ترکیه اقدامات تحریک‌آمیز یکجانبه در منطقه کردستان انجام می‌دهد و در این باره هیچ هماهنگی با دولت فدرال عراق ندارد.

الصحاف افزود که ما طرف ترکیه‌ای را مسئول پیآمدهای هر گونه تلفات غیرنظامی و خسارت به زیرساخت‌های این منطقه می‌دانیم.

طبق گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، سخنگوی وزارت خارجه عراق تصریح کرد که ما اهرم فشار زیادی در اختیار داریم اما معتقدیم راه‌حل سیاسی همچنان برای حل این بحران کارساز است به خصوص اینکه اولویت کنونی ما مبارزه با تروریسم و داعش، جذب سرمایه‌گذاری در عراق و پرونده اقتصادی است.

الصحاف همچنین گفت که ما تعریف دقیقی از اصل منافع ملی خود داریم و عراقی‌ها می‌دانند چه می‌خواهند لذا هماهنگی سیاسی و دیپلماتیک بین آن‌ها درباره منافع عراق از جمله حاکمیت این کشور صورت می‌گیرد.

وی گفت‌وگوی سیاسی را عامل دستیابی به منافع مشترک و ضامن رفع موانع بر سر راه دو طرف برشمرد و افزود که ما همچنان به معیارها و قوانین اقدام دیپلماتیک پایبندیم.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین تأکید کرد که نیروهای مسلح عراق در تمامی سطوح و تشکیلات آن تعقیب عناصر داعش را دنبال می‌کنند و اقدامات و هماهنگی بین دولت فدرال عراق و حکومت اقلیم کردستان نیز در عالی‌ترین سطح است و ما همچنان بر راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک تأکید داریم و امیدوار هستیم که این دو کانال برای کاهش تنش سیاسی موجود در سریع‌ترین زمان ممکن کافی باشد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول