اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لزوم استفاده از دانش روز در زمینه تولید و بازاریابی فرش دستباف/ برنامه توسعه مدرن شهرهریس وجود ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر استفاده از دانش روز در زمینه تولید و بازاریابی فرش دستباف گفت: ایجاد هنرستان فرش جهت جذب دانش‌آموزان به این حرفه و جلوگیری از رکود این صنعت در شهرستان هریس ضروری است.

لزوم استفاده از دانش روز در زمینه تولید و بازاریابی فرش دستباف/ برنامه توسعه مدرن شهرهریس وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهری، عمرانی و گردشگری شهرستان هریس، مکان‌یابی برای ایجاد شهرکی برای ارائه تولیدات خانگی، عرضه فروشگاهی تحت عنوان بازارچه کارگاهی برای تولید و عرضه فطیر، فرش و تولیدات لبنی را مهم‌ترین عامل در ایجاد و رونق اقتصاد گردشگری شهرستان هریس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص صنعت فرش هریس باید سرمایه‌گذار جذب شود، افزود: برای تولیدات روستایی و کارگاه فرش در این شهرستان حاضر هستیم هزینه کنیم تا این تولیدات عرضه شود.

صادق سیدلو، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور پیگیری طرح‌های کلان و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز با انتقاد از عدم موفقیت شهرک صنعتی بیلوردی و ناحیه صنعتی زرنق در تثبیت جمعیت شهرستان هریس اهتمام جدی در توسعه تولید کارگاهی فرش به‌جای تولید خانگی در این شهرستان را خواستار شد.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه مدرن شهر هریس وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به موقعیت آب  هریس و وجود باغات سیب ضرورت دارد، صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهر ایجاد شود.

مرتضی نیرومند، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در این جلسه از احداث واحد تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بیلوردی خبر داد و افزود: این طرح از اولویت‌های این شرکت می‌باشد و در صورت ارائه زمین مورد نیاز برای احداث شهرک صنعتی در هریس این آمادگی را داریم که نسبت به احداث شهرک صنعتی در هریس اقدام کنیم  و در صورت وجود متقاضی برای ایجاد شهرک صنعتی خصوصی هم مجوز شهرک صنعتی خصوصی بدون اخذ هزینه ارائه می‌شود.

وی همچنین از احداث ناحیه صنعتی خواجه در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار خبر داد و یادآور شد: این ناحیه صنعتی در مرحله استعلام است و در صورت اتمام مراحل اداری احداث خواهد شد.

اروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه  با بیان اینکه ۹۷ درصد مردم شهرستان هریس از لحاظ زیرساخت‌های مواصلاتی  دسترسی به راه دارند و در سال گذشته در این شهرستان بیش از ۶۰ کیلومتر آسفالت‌ریزی شده است از شروع آسفالت‌ریزی محور هریس به  مشکین‌شهر در آینده نزدیک خبر داد.

وی تصریح کرد: محور هریس به مشکین‌شهر حدود ۲۰ کیلومتر در سال ۹۸ آسفالت‌ریزی شده و بقیه نیز در دست اجراست و در صورت اتمام زیرسازی ورودی این شهر از طرف تبریز توسط شهرداری نسبت به آسفالت‌ریزی ورودی شهر نیز اقدام خواهد شد.

هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استان نیز در خصوص احداث سیل‌بند در بالادست هریس جهت جلوگیری خسارات سیل قول مساعد داد و متذکر شد: در مواقع بحران پیشگیری بهترین راه نجات از بحران است.

فرماندار هریس هم بر تکمیل و اتمام نواقص جاده گردشگری هریس به مشکین‌شهر و تعریض پل آخمرلو تاکید کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار برای راه‌های روستایی قلعه‌لر، استیار، چنذق، خلج، احمدآباد، محمودآباد و روستای نهند، گوی‌درق ،قره‌درق، جاده کردکندی به بخشایش و راه‌های مواصلاتی بین شهری در فصل کاری امسال نسبت به آسفالت‌ریزی و روکش آسفالت اقدام خواهد شد.

علیرضا خاکپور احداث شهرک صنعتی هریس و احیای منطقه گردشگری مقصودلو، روستای شیران، تپه دوزده باغیر شهر زرنق را خواستار شد.

پس از این جلسه معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از طرح‌های عمرانی شهر هریس، پل آخمرلو و مسیل رودخانه حورایلی هریس بازدید کرد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول