اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت گروهی از جمهوری‌خواهان آمریکایی با اعزام پلیس فدرال به پورتلند

گروهی از سناتور‌های جمهوری‌خواه آمریکا درباره اعزام پلیس فدرال به شهر پورتلند ابراز نگرانی کرده و احتمال داده‌اند که این اقدام می‌تواند مغایر با قانون اساسی باشد.

مخالفت گروهی از جمهوری‌خواهان آمریکایی با اعزام پلیس فدرال به پورتلند

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، طبق گفته «جف مارکلی» سناتور دموکرات ایالت اورگن، گروهی از سناتور‌های حزب جمهوری‌خواه آمریکا از اقدام دولت ترامپ برای اعزام پلیس فدرال به پورتلند ابراز نگرانی کرده‌اند. 

به نوشته وبگاه «نیوزویک»، برخی از این جمهوری‌خواهان احتمال داد‌ه‌اند که این اقدام می‌تواند مغایر با قانون اساسی این کشور باشد. 

این قانونگذار آمریکایی روز گذشته (سه‌شنبه) در مصاحبه با نیوزویک گفت که وی با چندین سناتور جمهوری‌خواه که مخالف اعزام پلیس مخفی به پورتلند هستند، صحبت کرده‌ است. 

وی در صحبت‌های خود گفته: «از میان نگرانی‌هایی که این سناتور‌های جمهوری‌خواه داشته‌اند، این ترس وجود داشت که اعزام [این نیرو‌های پلیس] نشان‌دهنده اقدامی فراتر از قدرت فدرال است که احتمالاً با قانون اساسی مغایرت دارد.»

هفته‌نامه آمریکایی «نیشن» اخیراً در گزارشی از «جنگ مخفی» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با معترضان در شهر پورتلند خبر داده و نوشته بود پلیس‌های فدرال از چند روز پیش با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.

«چاد وُلف»، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز در مصاحبه‌ای شب‌ گذشته ضمن حمایت از دستگیری‌ معترضان در شهر پورتلند توسط نیرو‌های پلیس فدرال، گفته این اعتراضات دیگر مسالمت‌آمیز نیستند و این وزارتخانه از محافظت از این نیرو‌ها عقب‌نشینی نخواهد کرد.

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا همچنین گفته که این اعتراضات و ناآرامی‌ها برای ۵۲ شب متوالی ادامه داشته‌اند و این در حالی است که تعداد مأموران پلیس فدرال در آنجا محدود هستند.  

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول