اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افت قیمت برخی فلزات اساسی پس از شیوع موج دوم کرونا + جدول قیمت

قیمت فلزات اساسی در یک ماه گذشته افزایش داشته اما خبر شیوع موج دوم کرونا تا حدودی قیمت فلزات اساسی را در یک ماه گذشته کاهش داده است.

افت قیمت برخی فلزات اساسی پس از شیوع موج دوم کرونا + جدول قیمت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جدیدترین قیمت فلزات اساسی در بازار بورس لندن منتشر شد. قیمت‌هایی که در بازار بورس لندن (LME) ارائه می‌شود به عنوان مبنای قیمت فلزات اساسی در دیگر بازارهای جهانی است.

جدیدترین قیمت فلزات اساسی به این شرح است:

فلز (تن) قیمت (دلار)
آلومینیوم 1621
مس 6416
روی 2171
نیکل 13162
سرب 1805
قلع 17400
آلیاژ آلومینیوم 1250
ناساک 1275
کبالت 28500
طلا 1816.2
نقره 19.75
فولاد قراضه 271.5
فولاد مفتول 429.5

بررسی گراف قیمتی فلز مس نشان می‌دهد که در یک ماه گذشته قیمت این فلز کاملا افزایشی بوده که نقطه اوج آن هفته پیش و روی قیمت 65.45 دلار بوده است. طی چند روز گذشته قیمت این فلز از نقطه اوج خود فاصله گرفته و به قیمت 64.16 دلار کاهش یافته است.

بررسی گراف قیمتی فلز آلومینیوم هم حکایت از این دارد که قیمت این فلز در یک ماه گذشته اگرچه افزایشی بوده اما با نوسانات زیادی همراه شده است. نوسان شدید قیمت این فلز از کمترین قیمت 1543.5 دلار در هر تن تا 1664.5 دلار در هر تن در نوسان بوده است.

بررسی گراف قیمتی فلز نیکل هم حکایت از افزایش قیمت این فلز در یک ماه گذشته است اما در یک هفته گذشته قیمت این فلز ابتدا ثابت و پس از آن مسیر کاهشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی کرده است.

به گزارش فارس، افزایش شدید قیمت فلزات اساسی در یک ماه گذشته حکایت از سیگنال مثبت بازار به جهت بهبود اقتصادی در دوران رکود کرونا بود. سرمایه گذاران به این باور رسیده بودند که پس از افت شدید اقتصادی به دلیل کرونا سیگنال‌های مثبتی در بازار به وجود آمده است، اما پس از شیوع موج دوم کرونا دوباره رکود اقتصادی به بازار برگشته و تأثیر آن در تقاضای فلزات اساسی هم کاملا مشهود است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول