اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سیل به نیچکوه آمد؛ ولی مدیریت بحران نه!/ سیل‌‌بندی که 6 ماه دوام نداشت+ فیلم و عکس

اهالی روستا از کم توجهی برخی مسؤولان مربوطه نسبت به جبران خسارات مالی و زیرساختی در این روستا گلایه‌مند هستند و خواستار حضور میدانی مسؤولان شهرستانی و استانی برای بازدید و چاره‌اندیشی در راستای حل مشکلات ناشی از سیل در روستای نیچکوه هستند.

سیل به نیچکوه آمد؛ ولی مدیریت بحران نه!/ سیل‌‌بندی که 6 ماه دوام نداشت+ فیلم و عکس

خبرگزاری فارس مازندران ـ محمدحسین ملایی‌کندلوسی|بارش‌های تابستانه در نیمه‌دوم تیرماه امسال که تا هفته گذشته به طور متناوب ادامه داشت موجب جاری شدن سیل در روستای نیچکوه بخش کجور نوشهر شد و خسارات مالی و زیرساختی قابل توجهی به بار آورد.

با گذشت حدود بیش از دو هفته از این حادثه طبیعی، ولی همچنان مردم این روستا از کم توجهی مسؤولان استانی و شهرستانی برای بازدید و تدبیر لازم برای جبران خسارات و حل زیربنایی مشکلات ناشی از سیل گلایه‌مند هستند و برخی مسؤولان منطقه نیز به جای رسیدگی به مشکلات مردم این روستا، دغدغه صندلی چرخ‌دار فرمانداری نوشهر را دارند و اکنون شرایط به جایی رسیده است که کودکان معصوم روستای نیچکوه نیز با انتشار متنی خواستار توجه مسؤولان و رفع مشکلات ناشی از خرابی‌های سیل و نیز حل مشکل تردد از روی نهر بزرگی که سیل سبب تخریب پل مواصلاتی درون روستایی تا خانه کاه‌گِلی آنها شده است، شدند.

خطر بروز حوادثی مانند شکستگی و تروما در این مسیر کاملاً جدی است.

دهیار روستای نیچکوه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به خسارات جدی سیل به این روستا اظهار کرد: سیل به زمین‌های کشاورزی، باغات، دامداری‌ها و علوفه دام و شبکه آب شرب این روستا خسارت زیادی وارد کرد.

خیراله لهراسبی افزود: همچنین سیل موجب تلف شدن حدود ۱۳۰ رأس دام گوسفند و ۱۰ رأس گاو و گوساله اهالی شده است.

 

وی تصریح کرد: جاده بین‌ مزارع کشاورزی و جاده ارتباطی مناطقی از داخل روستا هم به طور کلی تخریب شد و از بین رفت.

 

دهیار روستای نیچکوه عنوان کرد: عملیات احداث سیل‌بند که توسط اداره آبخیزداری در منطقه پایین دست این روستا صورت گرفته بود حتی ۶ ماه هم دوام نیاورد در حالی که هزینه‌های کلانی برای احداث انجام شد.

 

وی با قدردانی از حضور میدانی بخشدار کجور، ادارات جهادکشاورزی و راه و ترابری، گفت: اهالی روستا از کم توجهی برخی مسؤولان مربوطه نسبت به جبران خسارات مالی و زیرساختی در این روستا گلایه‌مند هستند و خواستار حضور میدانی مسؤولان شهرستانی و استانی برای بازدید و چاره‌اندیشی در راستای حل مشکلات ناشی از سیل در روستای نیچکوه هستند.

صحبت مردم روستای نیچکوه از طریق دوربین خبرگزاری فارس مازندران

 

 

ویدئوی زیر شرایط بسیار سخت و دشوار زندگی اهالی روستای نیچکوه پس از گذشت روزها از سیل تابستانه را نشان می‌دهد

 

انتهای پیام/ ۸۶۰۱۹/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول