اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

عبدی: اگر دقیقه 90 سر تیم ملی نوجوانان اشرفی هم بریزند، فایده ندارد/ هرچه بکاریم درو می کنیم

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان گفت: اگر الان فکر تیم ما و سایر تیم های ملی نباشند، در دقیقه 90 به قول قدیمی ها« اشرفی سر ما بریزند» هم فایده ندارد و کار از کار گذشته است.

عبدی: اگر دقیقه 90 سر تیم ملی نوجوانان اشرفی هم بریزند، فایده ندارد/ هرچه بکاریم درو می کنیم

حسین عبدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت اردوی تیم ملی فوتبال نوجوانان اظهار داشت: اردوی جدید ما از 27 تیر شروع شد اما در یکی دو روز اول این اردو به دلیل گرفتن تست کرونا از بازیکنان تمرین نداشتیم. پس از آن کار خود را ادامه دادیم. شرایط برای برگزاری تمرینات به دلیل کرونا مقداری سخت است و باید فاصله گذاری ها را رعایت کنیم اما همه بازیکنان، مربیان و عوامل تیم تلاش می کنند کار به بهترین شکل انجام شود.

*احتمال دارد در مراحل بعدی اردو از بازیکنان جدیدی استفاده کنیم

وی افزود: این مرحله از اردوی تیم ملی نوجوانان تا 12 مرداد با حضور 23 بازیکن انجام می شود. این نفرات در آخرین اردوی ما قبل از شیوع کرونا هم شرکت داشتند که آن اردو نصفه و نیمه تمام شد. به همین دلیل حضور آنها بین نفرات اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا قطعی نیست و احتمال دارد نفرات دیگری را هم در مراحل بعدی به اردو دعوت کرده و آنها را مورد ارزیابی قرار بدهیم.

*با سرمایه گذاری می توانیم انتظار نتایج خوب داشته باشیم

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان درباره شانس موفقیت این تیم در رقابت های قهرمانی آسیا توضیح داد: همه چیز می تواند با سرمایه گذاری به بهترین شکل حل شود. اگر سرمایه گذاری کنیم می توانیم انتظار نتایج خوبی داشته باشیم در غیر این صورت باید روز بازی به چه کنم چه کنم افتاده و بگوییم کاشکی این کار را می کردیم و آن کار را نمی کردیم. نباید اجازه بدهیم کار به دقیقه 90 بکشد. 

*نوجوانان امارات در چِک تمرین می کنند اما برنامه اردوی بزرگسالان ایران مشخص نیست

عبدی ادامه داد: الان باید دست کم برای رعایت پروتکل ها هزینه کنیم. رقیبان ما اکنون در بهترین نقاط دنیا تمرین می کنند. شنیده ام تیم ملی نوجوانان امارات به جمهوری چک رفته و با اجاره کردن یک آکادمی مجهز در منطقه ای خوب که هیچکس در آن رفت و آمد نمی کند، راحت تمرین می کند اما حتی تیم ملی بزرگسالان ایران هم تاکنون وارد تمرینات نشده است. تیم ملی جوانان هم که دو ماه زودتر از تیم ما باید بازی هایش را برگزار کند، حتی سرمربی ندارد و وارد تمرینات نشده است.

* دولت الان به فدراسیون کمک نکند، چه زمانی می خواهد این کار را انجام بدهد

وی تصریح کرد: این موارد شرایط را برای ما سخت می کند. باید با سرمایه گذاری برای جوان های مملکت ارزش قائل شویم تا تیم فوق  العاده ای داشته باشیم. اکنون همه تلاش می کنند اما از دولت استدعا می کنم به فدراسیون فوتبال کمک کند تا مسئولان فدراسیون  در مضیقه قرار نگرفته و کار را به بهترین شکل جلو ببرند. همه می دانیم پول های فدراسیون گرفتار تحریم و بلوکه شده است. اگر دولت الان کمک نکند، چه زمانی می خواهد این کار را انجام بدهد.

فایده ندارد دقیقه 90 «اشرفی سر ما بریزید»

سرمربی تیم ملی نوجوانان خاطرنشان کرد: ما برای بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی ایران می خواهیم در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کنیم. نه نام منِ حسین عبدی مطرح است نه نام بازیکنان تیم ملی نوجوانان. اگر الان فکر تیم ملی نوجوانان و سایر تیم های ملی نباشیم در دقیقه 90 به قول قدیمی ها« اشرفی سر ما بریزند» هم فایده ندارد و کار از کار گذشته است. 

*نباید بازیکنان تیم من در شرایط کرونا در اتاق های چهار یا دو نفره باشند

عبدی افزود: روی این حساب اکنون باید شرایط خوبی برای تیم ملی نوجوانان فراهم شود. هر یک از بازیکنان ما در یک اتاق هتل اقامت کنند. هتل برای آنها ایزوله شود تا کسی مریض نشود و بتوانیم کار را به بهترین شکل جلو ببریم. تیم ملی نوجوانان در مهمانسرای رضایی مجد مرکز ملی فوتبال اقامت دارد و هر چهار یا دو نفر در یک اتاق هستند. متاسفانه محیط این مهمانسرا کوچک است  و رفت و آمد زیادی در آن انجام می شود. به نظر من در این وضعیتی که کرونا ایجاد کرده باید هتل بهتر و بزرگ تری برای تیم ملی نوجوانان بگیرند و همه به فدراسیون و تیم های ملی کمک کنند تا کار خوب انجام شود.

*هرچه بکاریم درو می کنیم

وی تصریح کرد: ما ایرانی ها عادت داریم کار را به لحظه آخر بسپاریم و کاری که می توان با یک اقدام کوچک انجام داد با چند برابر هزینه و تلاش بیشتر حل کرد. داستان ما در تیم ملی نوجوانان هم همین است. می توان با تدارکات خوب و امکانات بهتر شرایط راحت تری برای موفقیت ایجاد کرد. نه روز بازی در حالیکه هیچ کار مثبتی نشده فکر نتیجه گرفتن بود. هرچه بکاریم درو می کنیم.

*با ایزوله نکردن هتلی خوب برای تیم مان، زمان و شانس موفقیت را از دست می دهیم

سرمربی تیم ملی نوجوانان با اشاره به شرایط مناسب کره شمالی، بحرین و قطر که حریفان تیمش در مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا هستند، گفت: درست است کره شمالی هم تحریم است اما این مسائل را خیلی جدی می گیرد. تدارکات این تیم و البته بحرین و قطر بی نظیر است و ما فقط باید به دلیل اینکه نمی توانیم یک هتل خوب برای تیم مان بگیریم تا آن را ایزوله کنیم، زمان و شانس موفقیت را از دست بدهیم. 

عبدی ادامه داد: شرایط بازیکنان در هتل هایی که اتاق تک نفره دارند بهتر است اما مهمانسرای رضایی مجد برای برگزاری اردوی یک تیم در شرایط کرونا مناسب نیست. البته این محل برای برگزاری اردو در شرایط عادی خوب است. 

*شرایط را برای برگزاری ادامه اردوی مان در این محل یا یک هتل بهتر فراهم کنند

وی درباره اینکه آیا امکان برگزاری اردوی تیم ملی نوجوانان در هتل آکادمی مرکز ملی فوتبال وجود ندارد، اظهار داشت: من اطلاعی از وضعیت این هتل ندارم اما درخواست می کنم شرایط را برای برگزاری ادامه اردوی مان در این محل یا یک هتل بهتر فراهم کنند. هتل المپیک و هتل آکادمی وضعیت بهتری از مهمانسرای رضایی مجد دارند و اگر قرار است اردوی ما در این محل ادامه داشته باشد، باید شرایط بهتری برای آن در نظر گرفت.

*چه اتفاقی می افتد اگر حضور در تورنمنت ها و بازی های دوستانه برای ما فراهم نشود؟

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره دیدارهای تدارکاتی این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: مسئولان فدراسیون در حال تلاش برای حضور تیم ما در برخی تورنمنت ها و بازی های دوستانه هستند و امیدوارم بتوانند این کار را انجام بدهند اما در غیر این صورت چه اتفاقی رخ می دهد؟ پس از اتمام رقابت های مقدماتی برنامه های خود را اعلام کردیم اما با شیوع کرونا این برنامه ها را تغییر دادیم. خودمان را با شرایط ایجاد شده به روز کردیم.

*این همه پول در کشور جا به جا می شود و یکی دو میلیارد تومان هزینه برای تیم نوجوانان به چشم نمی آید

عبدی افزود:  به جز این اردو، چهار اردوی دیگر پیش رو داریم. اگر آنها را درست برگزار کنیم می توان به درصد بالایی از موفقیت امیدوار ماند اما اگر بازی دوستانه انجام ندهیم، امکانات خوب نداشته باشیم و سرمایه گذاری نکنیم درصد موفقیت مان پایین می آید. این همه پول در کشور جا به جا می شود و فکر نمی کنم یکی دو میلیارد هزینه برای تیم نوجوانان به چشم بیاید. من تقاضا می کنم حتی بانک ها به فدراسیون فوتبال وام بدون بهره بدهند تا شرایط خوبی برای موفقیت جوان های ایرانی حمایت شود. اگر بانک  های دولتی در شرایط خاص به تیم ملی کشورشان کمک نکنند یا اسپانسری نباشد که به فدراسیون کمک کند، شرایط برای ما و مسئولان فدراسیون خیلی سخت می شود.

*درهای تیم ملی به روی کسی بسته نیست

وی درباره احتمال حضور بازیکنان جدید در اردوی تیم ملی نوجوانان گفت: درهای تیم ملی روی کسی بسته نیست. بهترین ها را به اردو می آوریم و از بهترین نفرات در تمرینات و بازی های خود استفاده می کنیم. تا روز آخر بازیکنان را می بینیم زیرا آنها جوان هستند و احتمال دارد شرایط شان تغییر کند. 

*خودمان را واکسینه کرده ایم

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره اینکه شرایط سنی بازینان برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا پس از شیوع کرونا تغییر کرده است یا خیر، گفت: تغییر خاصی در زمان برنامه قبلی مسابقات ایجاد نشده است که طبق آن شرایط سنی بازیکنان هم تغییر کند. آنهایی که جدید می خواهند به تیم اضافه شوند باید 9 ماه کوچک تر باشند. البته خودمان را در برابر این اتفاق واکسینه می کنیم. برخی مواقع اتفاق می افتاد که چند روز مانده به شروع بازی ها مشخص می شود سن بازیکنان چند روز بزرگ تر از سن مجاز برای حضور در رقابت ها است. 

بازهم از بازیکنان تست استخوان می گیریم

عبدی افزود: در دور قبل دو بار از بازیکنان تست استخوان گرفته و حتی یک بار روز بازی این کار را انجام دادیم. خوشبختانه در حال حاضر از این لحاظ هیچ مشکلی نداریم و بار دیگر هم تست استخوان می گیریم تا غافلگیر نشویم. امیدوارم با سرمایه گذاری مناسب همه مسائل به بهترین شکل انجام شود.

*تاکنون پولی به ما پرداخت نشده است

وی درباره زمان پراخت مطالبات خود و دستیارانش در تیم ملی نوجوانان گفت: این موضوع به مسئولان فدراسیون و بودجه ای که در اختیار دارد برمی گردد. تاکنون که پولی به ما پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول