اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرش قرمزی که زیر پای کرونا پهن نشد/ پلمب ۶ تالارفرش در بهارستان

بنابر گزارشات مردمی برخی منازل مسکونی بزرگ در جنوب غرب تهران بدون مجوز قانونی برای برگزاری مراسمات اجاره داده می‌شدند که روز گذشته 6 واحد از این منازل به دستور دادستانی پلمب شدند.

فرش قرمزی که زیر پای کرونا پهن نشد/ پلمب ۶ تالارفرش در بهارستان

خبرگزاری فارس از بهارستان: تالارفرش‌ها منازل مسکونی با بزرگی هستند که توسط صاحبان آن‌ها مفروش شده و اغلب برای برگزاری مراسم‌های عروسی و جشن‌های خانوادگی اجاره داده می‌شوند. بنابر اظهارات مسؤولان این اماکن تحت نظارت هیچ نهاد صنفی و نظارتی قرار ندارند و کاملاً به صورت خودگردان اداره می‌شوند. در ایام شیوع ویروس کرونا و اعمال ممنوعیت برگزاری مراسمات و تعطیلی تالارهای پذیرایی،‌ متأسفانه بنا به گزارشات مردمی برگزاری مراسمات در تالارفرش‌ها به سبب خلاء نهاد نظارتی ادامه یافته است. در این راستا روز گذشته تعدادی از این تالارفرش‌ها به دستور دادستان بهارستان پلمب شدند.

فرماندار بهارستان: گزارشات مردمی تالارفرش‌ها را پلمب کرد

مجتبی خانجانی، فرماندار شهرستان بهارستان در گفت‌وگو با فارس درباره پلمب تالارفرش‌های فعال در سطح شهرستان، اظهار کرد: با توجه به منع اجتماعات و تعطیلی تالارهای پذیرایی در سطح شهرستان متأسفانه گزارشاتی از جانب مردم در خصوص برگزاری مراسمات در تالارفرش‌ها به دست آمد که بر اساس آن شبکه بهداشت با پیگیری از دادستانی شهرستان اقدام به پلمب این اماکن کرد.

وی با تأکید بر عدم مجوز این اماکن برای فعالیت اظهار داشت: این مکان‌ها علاوه بر تخلف از پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده برای جلوگیری از شیوع کرونا، هیچ مجوزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ندارند و زیرنظر نهاد صنفی فعالیت نمی‌کنند که از این جهت نیز فعالیت آن‌ها غیرمجاز و قابل پیگیری است.

شبکه بهداشت: تالار‌فرش‌ها را تا کنترل کرونا پلمب می‌کنیم

خدیجه پوربابا مسؤول روابط عمومی شبکه بهداشت شهرستان بهارستان نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اشاره به محدودیت‌های ابلاغی درخصوص عدم برگزاری تجمعات و تعطیلی و پلمپ تمامی تالارهای پذیرایی شهرستان گفت: تالارفرش‌ها مکان‌هایی بدون مجوزند که مردم با اجاره آن‌ها، اقدام به برگزاری مراسم‌های خود می‌کردند. با اطلاعاتی که از گزارشات مردمی به دست آمد، در این خصوص پیگیری‌های لازم از دادستانی شهرستان بهارستان انجام شد و روز گذشته ۶ واحد از این تالارفرش‌ها به دستور دادستان شهرستان بهارستان توسط پلیس اماکن پلمب شد.

وی در پایان با تأکید بر جدیت مسؤولان در اعمال محدودیت‌های لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا، افزود: این واحدها با گزارشات مردمی شناسایی شدند و در صورتی که مردم باز هم گزارش تخلف و برگزاری مراسم در این واحدها را به شبکه بهداشت ارسال کنند، پیگیری‌های لازم برای پلمب آن واحدها نیز انجام خواهد شد.

لزوم تعیین و تکلیف کسب‌وکارهای غیرمجاز

حال که به دلیل بحران کرونا و تخلف تالارفرش‌ها از پروتکل‌های بهداشتی، مسؤولان مربوط به وجود کسب‌وکار غیرمجازی به نام اجاره تالارفرش‌ها پی برده‌اند، ضروری است هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف آن و همچنین تعیین تکلیف سایر کسب‌و‌کارهای غیرمجاز این چنینی در گوشه و کنار پایتخت اقدام کنند تا در شرایط بحرانی نظیر بحران شیوع کرونا خلاء نهاد نظارتی سبب بروز تخلفاتی از این دست نشود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول