اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آمریکا به دنبال گسترش عامدانه ناامنی در خاورمیانه از طریق تروریسم دولتی است

فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا خاطرنشان کرد: ترور سردار شهید قاسم سلیمانی نشان داد که دولت آمریکا به دنبال گسترش عامدانه ناامنی در منطقه خاورمیانه از طریق تروریسم دولتی است.

آمریکا به دنبال گسترش عامدانه ناامنی در خاورمیانه از طریق تروریسم دولتی است

خبرگزاری فارس - امیر مرواریدی: فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای خطاب به مقامات ملی و بین المللی ضمن محکومیت جنایت غیرقابل توجیه آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و به جهت جلوگیری از بروز چنین اقدامات خصمانه‌ای مواردی را متذکر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

دولت ستیزه جو و استعمارخوی آمریکا در تاریخ مناسبات خود با کشورهای جهان بالاخص ملت های آزاده و مستقل، بی توجه به مناسبات و قوانین بین المللی همواره مأموریت نانوشته خود را سعی در گسترش دامنه نفوذ نامشروع و ویرانگر به اقصی نقاط کره خاکی و با انحاء گوناگون دارد، که این امر در مواجهه با ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی به دلایل تاریخی و مذهبی، شدت و حدت بیشتری نیز داشته است.

ملت شریف ایران در حافظه تاریخی خود، عناوین بیشماری از جنایات دولت ایالات متحده آمریکا به همراه دارد که دخالت مستقیم در کودتای ۲۸ مردادماه ۱۳۴۲، تبدیل سفارت به لانه جاسوسی، مصادره اموال ایران، حمایت از رژیم بعث و شخص صدام حسین در تحمیل جنگ ۸ ساله، ساقط کردن عمدی هواپیمای مسافربری تهاجم فرهنگی، ترور دانشمندان هسته ای و... تنها بخشی از فهرست طولانی تاریخچه جنایات دولت آمریکا علیه ملت شریف ایران می باشد و هر کدام از این اقدامات به تنهایی برای کنار زدن نقاب دورویی و نشان دادن استانداردهای چندگانه در قبال مقوله مقدس حقوق بشر از چهره دروغین این دولت جنایتکار کافی است.

اقدام پلید و بزدلانه دولت ایالات متحده آمریکا؛ در ترور سردار سرافراز اسلام، شهید گرانقدر سلیمانی دفتری دیگر و بدیع از رساله قطور جنایت علیه بشریت را گشود که تا کنون سابقه نداشته است.

فارغ از اذعان مقامات آمریکایی مبنی بر دست داشتن مستقیم در انجام این جنایت و عملیات تروریستی و فراسرزمینی که هدفی جز مقابله با مقاومت مشروع ملت های آزاده و حق طلب منطقه نداشته و ندارد؛ گزارش گزارشگر سازمان ملل متحد در امور اعدام های خارج از روال قانونی در نشست اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز؛ که صراحتا اقدام آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را نقض منشور سازمان ملل خواند، جای هیچ شک و شبهه ای در ظاهر ساختن نقش یگانه دولت آمریکا در گسترش عامدانه ناامنی در منطقه خاورمیانه از طریق تروریسم دولتی باقی نگذارده است.

فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا از بدو تأسیس و به همت نمایندگان ولایی و انقلابی مجلس شورای اسلامی همواره بدنبال اعاده حقوق ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی در مواجهه با اقدامات خصمانه دولت آمریکا از طریق رایزنی های حقوقی و ارائه طرح های ضد استعماری به صحن مجلس شورای اسلامی بوده است و به همراه دیگر دلسوزان، اندیشمندان و متفکران آزاده با عزمی راسخ و روحیه ای خستگی ناپذیر، در این مسیر به راه خود در راستای حفظ عزت ملی و براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه می دهد.

فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا، بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایت غیر قابل توجیه در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و به جهت جلوگیری از بروز چنین اقدامات خصمانه ای موارد ذیل را به عنوان اتمام حجت خطاب به مقامات ملی و بین المللی اعلام می دارد: هیچ یک از جنایات دولت جنایتکار آمریکا در قبال مردم مظلوم و شریف ایران اسلامی به ورطه فراموشی نخواهد افتاد و به حکم وعده الهی در موعد مقرر، انتقام سخت محقق خواهد شد.

اقدام دولت آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و بدتر از آن اذعان به تروریسم دولتی و امضای بارز چنین عملیاتی از سوی مسئولین دولت جنایتکار آمریکا، بدعتی جدید در تاریخ بین الملل بود که تا پیش از آن علیرغم مبین بودن دخالت این دولت سفاک در انواع و اقسام جنایات، فتح باب جدیدی در این زمینه شد که در صورت عدم اصلاح و جبران خطا، مسیری غیرقابل بازگشت در مناسبات بین المللی را رقم خواهد زد.

گزارش قرائت شده در نشست اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، مجددا نهادهای دروغین مدعی حقوق بشر، جامعه جهانی و بالاخص سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان و عملکرد آنان را برای چندمین بار در مقابل آزمونی انسانی قرار داد که بدون اکتفا به صرفا قرائت یک گزارش، می بایست اقدامات جدی در جهت محکومیت این جنایت، جبران خسارت وارده و جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی در آینده را به عمل آورند.

فراکسیون اقدام پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا به نمایندگی از ملت بزرگ ایران اسلامی همچون گذشته؛ مسئولیت پیگیری حقوق حقه لیکن از دست رفته ملت شریف ایران در مواجهه با جنایات دولت آمریکا را متوجه دولت جمهوری اسلامی ایران می داند و وظیفه خود را تا رسیدن به نتیجه قابل قبول و ارائه گزارش در مورد هریک از پرونده های مفتوحه به مردم مظلوم ایران اسلامی با قدرت ادامه می دهد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول