اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

وظیفه نماینده مردم در شوراها محافظت از حقوق عمومى است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی کژ رفتاری‌ها در شهرداری تهران مسبوق به سابقه است، گفت: وظیفه نماینده مردم در شوراها محافظت از حقوق عمومى است.

وظیفه نماینده مردم در شوراها محافظت از حقوق عمومى است

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران روز دوشنبه با اشاره به روند ارائه تذکر اعضای شورای شهر در صحن علنی شورا، اظهار کرد:‌ تذکر نسبت به هر سوء عملکرد در شهردارى در صحن علنى، حق قانونى نمایندگان مردم و رویه جارى شورا در همه ادوار و تقریبا در همه جلسات بوده‌است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ چه به لحاظ رویه‌اى و چه آیین‌نامه‌اى، پاسخ تذکر عضو شورا را، شهردار محترم به صورت مکتوب خطاب به رئیس شورا به شورا مى‌فرستد.

اعطا ادامه داد:‌ بی‌سابقه بوده که وقتى نماینده مردم تذکرى در انجام وظایف نمایندگى خود در صحن شورا مطرح مى کند، بلافاصله مدیر مربوطه با زیرپا گذاشتن ادب حاکم بر مناسبات میان دو نهاد شورا و شهردارى، خطاب به نماینده مردم بگوید بیایند بررسى و برخورد کنند "تا سیه روى شود هر که در او غش باشد!"

وی با بیان اینکه این به این معنا است که اگر عضو شورا نسبت به موضوعى، احساس نگرانى و دغدغه کرد و تذکرى در صحن شورا مطرح کرد؛ در او غش هست و باید دستگاه ها بروند بررسى کنند تا این نماینده مردم که در او غش هست، سیه روى شود!، گفت:‌ نمى دانم چه روابط و معادلاتى حاکم است که مجوز این نوع کژرفتارى ها را براى معدود افرادى در شهردارى صادر مى‌کند.

این عضو شورای شهر تهران با طرح این سوال که واقعا این چه فهمى از نسبت میان پارلمان شهرى و شهردارى است؟، عنوان کرد:‌ من وقتى با بعضى از این آقایان که در یکى دو سال اخیر در شهردارى به مناصبى رسیده‌اند صحبت مى کنم، متوجه مى‌شوم برخى حتى متن قانون شوراها و قانون شهردارى‌ها را یک بار هم نخوانده‌اند و درک و بینش صحیحى از مناسبات میان این دو نهاد ندارند.

وی تأکید کرد: فکر مى کنم حناچى به عنوان یک شخصیت متین و فهیم، باید نسبت به شأن برخى صندلى‌هاى مدیریتى ارشد در شهردارى با وسواس بیشترى عمل کنند؛ به خصوص حوزه‌اى که تخصص و برند اصلى شهردار تهران بوده و هست، حساسیت و دقت نظر بیشترى طلب مى کرد و طلب مى کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: من نسبت به بخشى از اقدامات انجام شده ذیل یک قرارداد، تذکرى مطرح کردم و توضیح خواستم. وظیفه من نماینده در شورا، محافظت به حقوق عمومى است.

اعطا یادآور شد: شهردار تهران ٩ معاونت زیرمجموعه دارد. من تاکنون غیر از وقار و ادب و همکارى و دوستى از سایر معاونین ندیده ام. گاهى هم ممکن است اختلاف نظر داشته باشیم. گاهى هم ممکن است تذکرى بدهیم و داده باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مبناى ما همیشه ادب و احترام متقابل بوده است، ‌اظهار داشت:‌ اما در این مورد خاص، برخى رفتارهاى ناهنجار مسبوق به سابقه است.

بر اساس این گزارش، نحوه پاسخگویی مدیران شهرداری تهران نسبت به تذکرات اعضای شورا همواره مورد انتقاد اعضای شورای شهر بوده است؛ سایر اعضای شورای شهر نیز تا کنون تذکراتی را نسبت به این موضوع ارائه کرده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول