اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ژاپن برای تقابل با جنگنده های چینی لایه های دفاعی و گشتهای هوایی برقرار کرده است

منابع آگاه از پروازهای گشتزنی روزانه نیروی هوایی ژاپن برای تقابل با جنگنده های چینی در خطوط مرزی خبر دادند.

ژاپن برای تقابل با جنگنده های چینی  لایه های دفاعی و گشتهای هوایی برقرار کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع از پروازهای اضطراری جنگنده های«اف-15 » ژاپن جهت شناسایی و رهگیری جنگنده های چینی مستقر در پایگاه هوایی «فوجیان» در شرق چین خبر دادند.

به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز» منابع مطلع گفته اند که  نیروی هوایی ژاپن روزانه پروازهای گشتزنی بر فراز دریای چین شرقی از طلوع تا غروب خورشید  انجام داده تا اوضاع را به طور کامل رصد کند.  این در حالی است که ژاپن پیشتر  تنها از پروازهای اضطراری علیه جنگنده های چینی استفاده می کرد.

به نوشته این نشریه، اختلاف چین و ژاپن بر سر جزایر «سنکاکو» است  و اخیرا چین جنگنده های خود را به منطقه ای نزدیکتر به این جزایر انتقال داده است. این فاصله اینک حدود 380 کیلومتر است که برای یک جنگنده «جی -11» چین  11 دقیقه زمان میبرد.

منابع مطلع همچنین فاش ساختند که  ژاپن لایه های دفاعی برای مواجهه محتمل با جنگنده های چینی در عرض جغرافیایی 27 درجه شمالی تشکیل داده است. وزارت دفاع ژاپن مدعی است در سال 2019، 675 دفعه جنگنده های چینی را رهگیری کرده است.

بودجه دفاعی 2020 و 2021 ژاپن حدود 51 میلیارد دلار است و تمرکز آن بر خرید جنگنده و سامانه‌های موشکی جهت مواجهه با تهدیدهای محتمل کره شمالی و چین است. ژاپن سال 2018  یک برنامه پنج ساله دفاعی را تصویب کرد که بر اساس آن برای نخستین بار پس از خاتمه جنگ جهانی دوم، دو فروند ناو هواپیمابر به زرادخانه‌اش ملحق می‌شود.

چندی قبل دولت آمریکا با فروش 105 فروند جنگنده «اف-35» به ژاپن به ارزش 23.11 میلیارد دلار موافقت کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول