اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شرایط خرید گندم به قیمت توافقی از کشاورزان

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در استان به بیش از ۴۵ هزار تن رسید.

شرایط خرید گندم به قیمت توافقی از کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۴۵ هزار و ۷۳۶ تن گندم به صورت تضمینی از گندم کاران این استان خریداری شده است.

وی افزود: گندم خریداری شده از ۱۰۲ هزار و ۶۸۸ هکتار زمین زیر کشت گندم در استان است که ۲۱.۷ درصد از کل سطح برداشتی را شامل می‌شود.

فتحی با اشاره به پرداخت مجموعاً 111 میلیارد تومان به گندم کاران استان بیان کرد: ۱۰۰ درصد مبلغ گندم خرید تضمینی شده به کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به فرآیند کند افزایش عملکرد محصول راهبردی گندم در اراضی زراعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد گندم دیم در هر هکتار از ۳۵۰ کیلوگرم در سال‌های گذشته به ۱۲۰۰ کیلوگرم در شرایط فعلی افزایش یافته است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی نیز گفت:  هم اکنون ۷۶ مرکز خرید گندم تضمینی یعنی ۵ سیلوی اداره کل غله، ۳۵ سیلو و کارخانجات بخش خصوصی، ۳۶ مرکز خرید موقت اتحادیه خرید تعاونی‌های روستایی و ۸ مرکزخرید توافقی در استان محصولات گندم کاران را تحویل می‌گیرند.

 اسفندیار ابوالحسن زاده افزود: کشاورزانی که مایل باشند گندم خود را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب دولت ( ۲ هزار و ۵۰۰ تومان ) بفروشند می‌توانند در مراکز خرید توافقی با دریافت وجه نقد، گندم مازاد خود را به مراکز خرید توافقی تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال قیمت خرید گندم مازاد کشاورزان به صورت تضمینی نسبت به پارسال ۸۰۰ تومان افزایش یافته گفت: از زمان تحویل گندم تا پرداخت وجه آن فقط ۱۰ روز طول می‌کشد.

آذربایجان شرقی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که ۶۷ درصد آن دیم و مابقی آبی است.

سالانه حدود ۷۲ هزار هکتار از اراضی آبی و ۳۶۰ هزار هکتار از مزارع دیم استان زیرکشت گندم می‌رود.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول