اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بریتانیایی ها از «جوکر» شاکی هستند!

سازمان هئیت صدور مجوز فیلم بریتانیا اعلام کرد که ۲۰ شکایت کتبی بابت فیلم «جوکر» و رده بندی گروه سنی آن دریافت کرده است.

بریتانیایی ها از «جوکر» شاکی هستند!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ایندی وایر، هئیت طبقه بندی و صدور مجوز فیلم بریتانیا که درجه بندی فیلم‌ها را تعیین می‌کنند، اعلام کرد «جوکر» ساخته تاد فیلیپس بیشترین شکایت را از سوی مردم داشته است.

 

این فیلم در آمریکا به دلیل خشونت با درجه بندی R به نمایش در آمد و در انگستان درجه ۱۵ را دریافت کرد (قابل نمایش برای تماشاگران بالای پانزده سال). اما عده ای معتقدند که این فیلم باید درجه ۱۸ دریافت می‌کرد و برای تماشاگران بالای هجده سال درجه بندی می شد.

 

سازمان هئیت صدور مجوز فیلم بریتانیا اعلام کرد که ۲۰ شکایت کتبی بابت فیلم «جوکر» و رده بندی گروه سنی آن دریافت کرده است. البته رکورد شکایت درباره «جوکر» به پای شکایت درباره فیلم «شوالیه تاریکی» ساخته کریستفر نولان نمی‌رسد که ۳۵۰ شکایت برای آن ثبت شد.

بیشتر شکایت کنندگان ابراز داشته اند که این فیلم به دلیل وجود صحنه های خشونت آمیز و لحن آن نباید مجوز نمایش رده سنی ۱۸ سال به بالا را دریافت کند. حتی عده ای از شکایت کنندگان که تعدادشان البته اندک بود خواستار ممنوعیت کلی نمایش فیلم «جوکر» بودند.

«جوکر» در آمریکا توانست لقب پرفروش‌ترین فیلم درجه R را بدست آورد. این فیلم یک میلیارد دلار فروش جهانی داشت، نامزد یازده جایزه اسکار و برنده دو جایزه اسکار بهترین موسیقی متن و هنرپیشه نقش اصلی مرد با بازی «واکین فینکس» شد.

 

جوکر (Joker‎)، یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تاد فلیپس است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور برپایه شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده ‌است.

 

داستان فیلم در سال ۱۹۸۱ و شهر گاتهام سیتی رخ می‌دهد و داستان زندگی کمدین شکست ‌خورده‌ای به نام «آرتور فلک» را روایت می‌کند که بعد از تجربه‌های تلخ متعدد وارد دنیای جرم و جنایت شده و با لقب «جوکر» به شهر بازمی‌گردد. «واکین فینکس» نقش جوکر را در این فیلم بازی کرده ‌است.

 

بدین ترتیب او بعد از «سزار رومرو»، «جک نیکلسون»، «هیث لجر» و «جرد لتو» پنجمین شخصی است که در یک اثر سینمایی این نقش را ایفا کرده ‌است. رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی و مارک مارون دیگر نقش آفرینان این فیلم هستند.

 

انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول