اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استفاده ابزاری برخی زوجین از طلاق برای اخذ معافیت خدمت سربازی فرزندان

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه معمولا برخی افراد در راستای اخذ معافیت فرزندان دادخواست‌های خود را در قالب طلاق توافقی مطرح می‌کنند، گفت: مسؤولین نظام وظیفه در خصوص درخواست معافیت با استناد به طلاق توافقی نگاه تردیدی داشته و موضوع را به دقت بررسی و پس از صدور معافیت نیز والدین فرد مذکور را رصد می‌کنند.

استفاده  ابزاری برخی زوجین از طلاق برای اخذ معافیت خدمت سربازی فرزندان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان قاسم یارمحمدی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زنجان در دیدار با معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان که در دادگستری شهرستان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از زوجین با استفاده ابزاری از طلاق در صدد اخذ معافیت از خدمت مقدس سربازی برای فرزندان خود می‌کنند اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تداوم این روند باید دادگاه‌های خانواده دقت لازم در درخواست طلاق‌هایی که زوجین دارای فرزند مشمول خدمت نظام وظیفه بوده را داشته و تذکر لازم به زوجین مبنی بر عواقب و آثار سوءاستفاده احتمالی از طلاق را گوشزد کنند.

 رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه معمولا برخی افراد در راستای اخذ معافیت فرزندان دادخواست‌های خود را در قالب طلاق توافقی مطرح می‌کنند، ادامه داد: مسؤولین نظام وظیفه در خصوص درخواست معافیت با استناد به طلاق توافقی نگاه تردیدی داشته و موضوع را به دقت بررسی و پس از صدور معافیت نیز والدین فرد مذکور را رصد می‌کنند تا در صورتیکه مشخص شود زوجین همچنان به زندگی مشترک ادامه می‌دهند نسبت به پیگیری موضوع اقدام به  ابطال معافیت و تعقیب والدین و فرد مشمول اقدام کنند.

 یارمحمدی با بیان اینکه امروز کمبود سرباز وظیفه در کشور ملموس بوده  چرا که معرفی مشمولین غایب به مرجع قضائی و صدور حکم متناسب در راستای اجبار آنها به انجام خدمت سربازی در رفع این کمبود موثر خواهد بود. 

 در ادامه دیدار عباسی معاونت وظیفه عمومی فرماندهی استان زنجان نیز بر پیگیری موارد اخذ معافیت به لحاظ طلاق تاکید و اعلام داشت: ارائه اطلاعات دقیق  توسط مراجع قضایی به نظام وظیفه در این خصوص موجب جلوگیری از رواج اخذ معافیت خواهد شد.

 وی همچنین از اقدامات دستگاه قضایی درخصوص رسیدگی به بزه غیبت از خدمت نظام وظیفه تشکر و بیان داشت: مداومت بر اجرای  این روند موجب افزایش تعداد سربازها  و پیشگیری از غیبت‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول