اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تجلیل از دختران محجبه شهرقدس/ گفتمان سازی در ترویج عفاف و حجاب ضروری است

امام جمعه شهرستان قدس گفت: دختران محجبه سفیران حجاب در جامعه هستند و ارزش‌های انسانی را در جامعه گسترش می‌دهند و در اجرای این امر لازم است گفتمان سازی انجام شود.

تجلیل از دختران محجبه شهرقدس/ گفتمان سازی در ترویج عفاف و حجاب ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر قدس، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در مراسم تجلیل از دختران محجبه که به مناسبت هفته عفاف و حجاب ظهر امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: هریک از شما دختران محجبه موجب افتخار جامعه هستید چرا که عده‌ای در تلاش لطمه زدن و خدشه وارد کردن به شخصیت و حیثیت وجودی انسان‌ها هستند اما در این تهاجم بی‌سابقه فرهنگی و در این نبرد نابرابر دشمن پیروز شدید.

وی افزود: امروز چادر و حجاب شما اسلحه برنده‌ای در مقابل دشمن و ابزار پیروزی و برگ برنده و مدال افتخار است و نشان از این است که در برابر هجمه‌های دشمن غالب و پیروز شدید.

امام جمعه شهر قدس ادامه داد: رابرت مرداک صهیونیست که به غول رسانه‌ای غرب معروف است و می توان گفت 60 شبکه تلویزیونی دارد و حداقل روزی ۳۰۰ میلیون نفر مخاطب شبکه‌های تلویزیونی او هستند و مالک شبکه‌های ماهواره‌ای ضد ارزشی است، ۱۰ سال پیش گفت: «برای نابودی ایران باید در مورد کلمه مقدس خانواده هزینه بکنیم و من قصد دارم موضوع مادر را در دستور کار خود قرار بدم چون در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت می‌کند.»

وی بیان کرد: رعایت حجاب اسلامی نشانه عقلانیت و بلوغ فکری انسان است که در تاریخ بشر نیز به آن اشاره شده و نتیجه آن بیرون رانده شدن از بهشت بود. کسانی که پوشش و عفت خود را کنار می‌گذارند خود را جریمه کرده و اقدامی غیرعاقلانه مرتکب شده‌اند.

امام جمعه شهر قدس با معرفی کتاب «ترگل» تأکید کرد: در این کتاب بیست دلیل عقلی برای حجاب ذکر شده؛ کسی که خود را در معرض نگاه دیگران قرار می‌دهد خود را به هیچ فروخته است. این حجاب ثمره خون هزاران مجاهد و شهیدی است که در دفاع از ارزش‌ها و کرامت انسانی خون خود را تقدیم کرده‌اند.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به قیام مسجد گوهرشاد خاطرنشان کرد: حدود ۱۶ هزار نفر در واقعه و قیام مسجد گوهرشاد برای دفاع از حجاب و سرنگونی رژیم شاهنشاهی خون دادند. چادر شما حریم اهل بیت است و شهدای مدافع حرم از حریم و حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند و در مقابل ورود داعش به مرزهای کشور ایستادند. شهدای امر به معروف و نهی از منکر نیز در این راستا دفاع کردند و این حجاب نماد پاسداری از خون شهدا است.

وی ضمن تشکر از مادران به خاطر تربیت دختران محجبه، تصریح کرد: علاوه بر حفظ حجاب، شما تبلیغ کننده حجاب در جامعه باشید. دشمن در مدارس و بازار، منازل، فضای مجازی برای از بین بردن حجاب در جامعه نفوذ کرده است.

امام جمعه شهر قدس یادآور شد: شما سفیران حجاب در جامعه هستید و ارزش‌های انسانی را در جامعه گسترش و ترویج دهید و در اجرای این امر گفتمان سازی کنید؛ حفظ پوشش پادزهر و آنتی ویروس بدحجابی است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول