اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تعیین اولویت‌های اصلی کمیسیون فرهنگی در مجلس/ لوایح در مجلس از نظر فرهنگی بررسی خواهند شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: کمیسیون فرهنگی موضوعات بسیار مهمی را شامل می‌شود و نمی‌توان به این مسائل به صورت عمیق پرداخت، چاره‌ای نداریم که در این وضع معیشتی جامعه و مشکلات موجود، به مباحث حیاتی بپردازیم.

تعیین اولویت‌های اصلی کمیسیون فرهنگی در مجلس/ لوایح در مجلس از نظر فرهنگی بررسی خواهند شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیرحسین بانکی‌پور عصر امروز در گفت‌و‌گوی تحول‌خواهانه فعالان فرهنگی و فضای مجازی اظهار داشت: از شهریور ماه گذشته پیشنهاد داده شد تا گفتمانی برای انتخابات مجلس ایجاد کنیم و با توجه به انتخابات ریاست جمهوری که در پیش رو داریم، سعی کردیم به ترتیب هر دو رویداد را پوشش دهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که گفتمان نجات را شروع کردیم، گفت: در ادبیات نجات گفتیم راه نجات نوآوری، جوان‌گرایی، آرمان‌خواهی و تحول‌گرایی است، تغییر فایده‌ای ندارد و مشکل اصلی نیاز به تحول در زمینه‌های گوناگون دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر نیر‌وهای انقلابی در مجلس نتوانند تحولی در خود ایجاد کنند، اتفاق خاص‌تری نسبت به دوره‌های قبل مجلس رخ نخواهد داد؛ برخی مجلسی‌ها و کنش‌گرهای اجتماعی و سیاسی نشان داده‌اند که هنوز نتوانسته‌اند تحول لازم‌ را در خود ایجاد کنند، این موضوع را وقتی می‌فهمیم که رفتار این‌ها را نسبت به رهبری می‌سنجیم.

باید در مباحث مختلف به دنبال راهکار باشیم

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: بعد از این‌که قیمت دلار افزایش داشت و مباحث اقتصادی پیش آمد، طرح سؤال و استیضاح رئیس جمهور در مجلس داغ شد، نمایندگان تصمیم گرفتند که دیدگاه رهبری را در این مورد بدانند که رهبری موضع کاملا روشنی در این خصوص داشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در رفتارهای فردی و گروهی به این توجه کنیم که رهبری از این رفتار چقدر خوشنود می‌شوند، کنش‌گری فرهنگی‌ و اجتماعی این نیست که به مسئله‌ای حاشیه‌ای بپردازیم و فقط به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف باشیم، باید در مباحث مختلف به دنبال راهکار باشیم و راهکارهای عملی را پیدا کنیم.

وی با اشاره به این‌که مشکل کنونی ما سستی انقلابیون در زمینه فرهنگی و معنویت است، گفت: چند نفر محدود از نمایندگان انقلابی اولویت اولشان حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس بود؛ کمیسیون فرهنگی موضوعات بسیار مهمی را شامل می‌شود اما تعداد اعضای این کمیسیون کم است.

چاره‌ای نداریم که به مباحث حیاتی فرهنگی بپردازیم

بانکی‌پور در ادامه عنوان داشت: در کمیسیون فرهنگی به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر دو موضوع فضای مجازی و جمعیت و خانواده از حادترین موضوعات است و باید به صورت اساسی به این موضوعات بپردازیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه موضوعات مهم در مباحث فرهنگی به کمیسیون فرهنگی سپرده شده است اما نمی‌توان با ۱۰ یا ۱۵ نفر به این مسائل به صورت عمیق پرداخت و این مشکلی است که وجود دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایطی که جامعه از عموم و خواص دچار ناامیدی است، نمی‌توان در سال اول مجلس به همه موضوعات پرداخت؛ چاره‌ای نداریم که در این وضع معیشتی جامعه و مشکلات موجود، به مباحث حیاتی بپردازیم.

بانکی‌پور با اشاره به جلسات برگزار شده کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ایده داده‌ایم که با توجه به این شرایط کمیسیون‌های ویژه را ایجاد کنیم که بتوانیم از نیروهای سایر‌ کمیسیون‌ها استفاده کنیم و از همین رو کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده را کلید زده‌ایم.

لوایح دولت در کمیسیون فرهنگی از نظر فرهنگی بررسی می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده گفت: طرح تعالی جمعیت و خانواده ایجاد شده و قرار بوده است که در مجلس به قانون تبدیل شود، یک نهاد قانونی اجرایی برای خانواده وجود ندارد و باید این نهاد اجرایی طراحی شود؛ همچنین قرار است به همه مباحث مربوط به خانواده پرداخته شود و در حال حاضر موانع ازدواج از اولویت‌ها است.

وی یادآور شد: کمیسیون فرهنگی در دوره‌های قبل فقط طرح داشته است اما‌ لایحه است که بودجه می‌خواهد و بیشتر عملی می‌شود، دولت نیز تمایلی به لایحه در موضوعات فرهنگی نداشته است؛ پیشنهاد دادیم هر لایحه‌ای دولت می‌دهد، کمیسیون فرهنگی آن لایحه را از نظر فرهنگی بررسی کند تا ملاحظات فرهنگی لوایح به خوبی بررسی شود.

به گزارش فارس، در این نشست فعالان فرهنگی و فضای مجازی اصفهان حضور داشتند و با بیان نظرات، اعلام آمادگی خود را برای همکاری با نمایندگان مجلس جهت حل مشکلات فرهنگی کشور اعلام کردند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۲۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول