اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

به دنبال گزارش فارس/ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی به دیدار مرد اراده رفت

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی امروز به صورت سرزده به دیدار مرد بال‌های آهنین اراده تبریزی رفت.

به دنبال گزارش فارس/ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی به دیدار مرد اراده رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در آغاز هفته بهزیستی گزارشی با عنوان یک سکانس ناممکن در خبرگزاری فارس منتشر شد که در آن زندگی یک معلول ( بدون دست و پا) کارآفرین توصیف شده بود. 

رضا جبارزاده اهل تبریز۴۰ سال دارد، اگر چه مادرزادی از ناحیه دو دست و پا دچار معلولیت شده اما بال‌های آهنین اراده او در آسمان آرزوهایش به پرواز درآمده و ثابت کرده معلولیت، محدویت نیست بلکه تجلی اراده است. اراده آهنین آقا رضا حالا از او مردی توانمند ساخته که دیگر هیچ کاری برایش نشدنی نیست و وی در شغل بسیار ظریفی مانند اُپتیک فعالیت می‌کند و جزو چهره‌های شاخص این رشته در شهر تبریز است. 

آقای جبارزاده در گفت‌وگوی صمیمی با خبرگزاری فارس چندین خواسته داشت تا بتواند از آن طریق، کارگاه خود را توسعه داده و افراد زیادی را جذب این شغل کند. 

او همچنین ابراز امیدواری می‌کرد تا بلکه مسوولان امر صدای او را شنیده و به فکر سایر معلولانی که در گوشه خانه خود مانده و منزوی شده‌اند، باشند. 

با این اوصاف فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته بهزیستی امروز به صورت سرزده به دیدار آقای رضا رفت و ساعتی در مغازه عدسی ‌فروش او به گفت‌وگو نشست. 

در این دیدار، خانم صحاف از نزدیک شاهد فعالیت‌های این مرد با بال آهنین شد و از اینکه چنین افرادی در جامعه هستند که الگویی برای افراد تحت پوشش باشند،ابراز خرسندی کرد. 

این در حالی است که آقای جبارزاده هم خواسته‌های خود را که غالبا دریافت وام برای گسترش کارگاه خود بود، مطرح کرد. 

مدیرکل بهزیستی استان در این دیدار قول مساعدت داد تا از طریق تسهیلاتی مانند وام خوداشتغالی و گسترش کارگاه و اعطای وام برای هر یک افراد معلول جذب شده، تخصیص دهد. 

معلولان افرادی هستند که شاید از یک نعمت خداوند محروم باشند، اما دارای چندین نعمت دیگر هستند که اگر به آنها توجه شود و استعدادهایشان به فعلیت تبدیل کنیم، شاهد آثار بی نظیری خواهیم بود که کمتر کسی می‌تواند خالق آن باشد.

 

برای خواندن گزارش  یک سکانس ناممکن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول