اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بوریس جانسون: به روابط سازنده با چین ادامه می‌دهیم

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه تأکید کرد کشورش به حفظ روابط سازنده با چین متعهد است.

بوریس جانسون: به روابط سازنده با چین ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌ الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر انگلیس چهارشنبه بر ضرورت تداوم روابط کشورش با چین با وجود تلاش‌های رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این زمینه اظهار داشت: «ما به حفظ روابط سازنده با چین متعهد هستیم. تصمیم درباره شرکت هوآوی  این موضوع را تغییر نمی‌دهد.»

لندن علام کرده که قصد دارد خرید تجهیزات زیر ساخت نسل پنجم تلفن همراه را متوقف سازد و دلیل آن  نیز نگرانی‌های بلند مدت امنیتی  در امور مخابراتی است.

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  بامداد چهارشنبه گفت که در رایزنی با بوریس جانسون او و دولتش را به ممنوع کردن مشارکت شرکت هوآوی در پروژه‌های زیرساخت نسل پنجم تلفن همراه قانع کرد.

او به خبرنگاران گفت: «ما کشورهای بسیاری را قانع کرده‌ایم و من شخصا بخش اعظم این کارها را انجام دادم و (گفتم) که از هوآوی استفاده نکنند چرا که از نظر ما این یک ریسک امنیتی دارد و نا ایمن است، یک خطر بزرگ امنیتی دارد».

وزارت خارجه چین در واکنش به این مسئله اعلام کرد، سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره نقش او در اقناع انگلیس برای اعمال ممنوعیت علیه «هوآوی» نشان‌دهنده «دغل‌کاری سیاسی» است. (جزئیات بیشتر)

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس نیز روز چهارشنبه ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص علت انصراف لندن از عقد قرارداد با شرکت چینی «هوآوی» را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول