اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

محرومیت زدایی سپاه استان ایلام قابل تقدیر است

استاندار ایلام، گفت:نقش سپاه در امر محرومیت زدایی قابل تقدیر است.

محرومیت زدایی سپاه استان ایلام قابل تقدیر است

 به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام امروز سه شنبه در نشست احیای کانال‌های کشاورزی در مناطق مرزنشین به تحرک ایجاد شده در استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های بزرگی چون طرح احیا و گرمسیری، پتروشیمی در مناطق مختلف استان و ایجاد چندین کارخانه بزرگ بخش خصوصی، طرح‌های حوزه نفت و گاز چون لرزه نگاری‌ها، پروژه‌های مهم حوزه راه، آب و خاک، صادرات و... از جمله کارهای بزرگی است که نطام در استان انجام داده و در دست اجرا است. 

وی در ادامه با تاکید بر محرومیت زدایی در مناطق مختلف استان، افزود: در این زمینه نیز اقدامات و تحرکات قابل توجه‌ای شکل گرفته است که ما نمونه‌های آن را در شهرستان‌های ملکشاهی و هلیلان می‌بینیم.

تشکیل قرارگاه سازندگی هلیلان

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه سازندگی هلیلان، اضافه کرد: در ذیل این قرارگاه، سه کمیته تخصصی وجود دارد که به صورت هفتگی ضمن بازدید هر هفته از مناطق محروم استان گزارش می‌دهند و به صورت ماهیانه نیز نشست قرارگاه برگزار می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه به نتایج دیدارها با مسوولان بنیاد مستضعفان و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در رایزنی‌ها و دیدارهایی که با بنیاد مستضعفان کشور، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و دیگر نهادها و ارگان‌ها و هلدینگ‌ها برگزار شد تا سمت و سوی نگاه آن‌ها را به مناطق محروم استان جلب کنیم و در این راه هم موفق بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در رفت و آمدهای که با بنیاد مستضعفان کشور داشتیم موفق شده‌ایم علاوه بر اینکه مناطق محروم ملکشاهی را به عنوان پایلوت محرومیت زدایی بنیاد در استان معرفی کنیم رایزنی‌های اولیه برای اضافه شدن هلیلان به عنوان دیگر منطقه محروم استان شکل گرفته است و کمک‌هایی نیز در این ارتباط گرفته‌ایم.

تخصیص 180 میلیارد تومان 

سلیمانی‌دشتکی در ادامه به سفر معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری به استان اشاره داشت و گفت: در این سفر نیز بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان در شرایط سخت مالی کشور در جهت توسعه اشتغال روستایی و مناطق محروم استان اختصاص یافت.

وی در ادامه از نگارش ۳۰ تا ۴۰ نامه توسط معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری به دستگاه‌های مختلف، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف برای پیگیری امور مناطق محروم استان خبر داد و تصریح کرد: همه دستگاه‌های متولی می‌بایست پیگیر توافقات حاصله در دیدارهای مختلف با مسوولان مربوطه باشند.

احیا کانال‌های کشاورزی در منطقه گلان مهران

نماینده عالی دولت در استان در ادامه به احیای کانال‌های کشاورزی در منطقه گلان مهران توسط سپاه استان اشاره کرد و گفت: با احیای این قنات‌های قدیمی می‌توان قریب ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی منطقه را آبی کرد.

وی ضمن تشکر از کمیته محرومیت زدایی سپاه از مزیت آبی کرد زمین‌های منطقه با احیای قنات‌های منطقه گفت و تصریح کرد: این موضوع چند حسن دارد، اولا اینکه پروژه‌ها هزینه بالایی ندارند، دوم ضمن اینکه داشته‌های ما را احیا می‌کند، ثروت، تولید و درآمد مردم حاشیه نشین منطقه را افزایش می‌دهد.

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که توجه به نواحی مرزی و حاشیه نشین مهاجرت را در آن مناطق کنترل می‌کند، گفت: در صورت ایجاد سازندگی در این مناطق می‌توانیم امیدوار به مهاجرت معکوس شویم و این مهم امروز در دستور کار است.

وی افزود: هرچه جمعیت مرزی بیشتر باشد، امنیت ملی بیشتر تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول