اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پرداخت ۸۰ درصد کمک‌ بلاعوض به کشاورزان قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با احتساب مبالغ واریزی در مرحله اول و دوم کمک‌های بلاعوض، تاکنون ۸۰ درصد این اعتبارات به میزان ۱۰۲ میلیارد و ۴۸۹ میلیون، به‌حساب هزار و ۱۹۴ نفر واجد شرایط پرداخت‌شده است.

پرداخت ۸۰ درصد کمک‌ بلاعوض به کشاورزان قیروکارزین

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قیروکارزین، مهدی همتی با بیان این مطلب اظهار داشت: دومین مرحله از پرداخت کمک‌های بلاعوض دولت به‌منظور جبران خسارت سیل فروردین‌ماه سال ۹۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۳۸ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال و به‌حساب باغداران قیروکارزین واریز شد.

وی افزود: با احتساب مبالغ واریزی در مرحله اول و دوم این کمک بلاعوض تاکنون ۸۰ درصد این اعتبارات به میزان ۱۰۲ میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال به‌حساب هزار و ۱۹۴ نفر واجدان شرایط پرداخت‌ شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به اینکه به سبب شیوع ویروس کرونا در شهرستان باید از هر گونه رفت‌وآمد غیرضروری به اماکن اداری و شلوغ ممانعت کرد، ادامه داد: ۲۰ درصد کمک‌های بلاعوض باقیمانده سهم هر باغدار پس از تأمین اعتبار و تخصیص به شهرستان، دستور پرداخت صادر و به بانک کشاورزی ارسال می‌شود.

همتی اضافه کرد: با توجه به تخصیص بیش از ۲۸۹ میلیارد ریال، اعتبار جبران خسارت سیل ۹۸ به بخش کشاورزی این شهرستان مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال از اعتبار تخصیصی در قالب کمک‌های بلاعوض بوده است.

وی اظهار داشت: عددی بالغ‌ بر ۱۴۴ میلیارد ریال از اعتبارات مذکور نیز به‌ صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد بوده که هزار و ۱۳۴ نفر از افراد مشمول، ۱۲۹ میلیارد ریال آن را جذب کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خاطرنشان کرد: افراد خسارت‌دیده از قبل دریافت وجوه این کمک‌ها موظف به رفع اثر سوء ناشی از حادثه روی‌ داده و ارائه بیمه‌نامه معتبر برای واحد خسارت‌دیده هستند تا در حوادث طبیعی احتمالی، جبران خسارت به‌وسیله صندوق بیمه محصولات کشاورزی تسریع شود.

همتی تصریح کرد: با توجه به میزان اعتبار تخصیصی و جذب مبالغ کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه، قیروکارزین در میزان اعتبار تخصیص‌یافته پیشتاز و رکورددار جذب آن در استان فارس است.

وی گفت: با تائید کارگروه شهرستانی و استانی خسارت سیل ۹۸ در قیروکارزین، باغداران خسارت‌دیده مشمول به ازای هر هکتار باغ مثمر ۲۵ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲۵ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول