اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

انگلیس در مسیر بدترین سقوط اقتصادی در 300 سال گذشته

دفتر نظارت بر بودجه انگلیس پیش‌بینی کرد در صورت تداوم بحران پیش آمده ناشی از شیوع کرونا در این کشور اقتصاد انگلیس رشد منفی 14 درصدی را تجربه خواهد کرد.

انگلیس در مسیر بدترین سقوط اقتصادی در 300 سال گذشته

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دفتر نظارت بر بودجه انگلیس هم پیش‌بینی کرده است در صورتی که شاهد تداوم تبعات شیوع کرونا باشیم ممکن است اقتصاد این کشور برای سال جاری رشد منفی 14 درصدی را تجربه کند.

در گزارش این دفتر آمده است در صورتی که این اتفاق رخ دهد دولت انگلیس مجبور خواهد شد تا 500 میلیارد دلار استقراض کند.

دفتر نظارت بر بودجه که دولت انگلیس از پیش‌بینی‌ها و گزارشات آن استفاده می‌کند اعلام کرده که به احتمال زیاد لندن باید برای جبران کسری شدید در بودجه عمومی خود به سمت  افزایش مالیات و یا کاهش مخارج روی بیاورد.

گزارش این دفتر می‌افزاید که انگلیس به سمت بدترین سقوط اقتصادی و تولید ناخالص داخلی در 300 سال گذشته می‌رود به گونه‌ای که در تمام سناریوهای پیش‌بینی شده سقوط اقتصادی انگلیس بیش از 10 درصد برای سال جاری خواهد بود.

این گزارش تاکید می‌کند سقوط اقتصادی انگلیس باعث خواهد شد دولت این کشور به سمت حجم بی‌سابقه استقراض بین 13 تا 21 درصد تولید ناخالص داخلی برود و همین امر باعث خواهد شد تا بدهی دولت انگلیس به بالای صد در صد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش یابد.

بر اساس سناریوی پیش‌بینی شد که نه خوش‌بینانه است و نه بدبینانه در صورتی که شاهد تداوم نسبی و متوسط تبعات اقتصادی شیوع کرونا در بلندمدت باشیم اقتصاد انگلیس برای سال جاری سقوط 12.4 درصدی خواهد بود و اگر اوضاع بدتر شود این رقم به 14.3 درصد افزایش خواهد یافت.

در سناریوی بدبینانه پیش‌بین شده است میزان استقراض دولت انگلیس برای سال جاری به 391 میلیارد پوند معادل 490 میلیارد دلار افزایش یابد و در خوش بینانه‌ترین حالت هم این استقراض کمتر از 263 میلیارد پوند نخواهد بود و حداقل اقتصاد این کشور رشد منفی 10.6 درصدی خواهد داشت.

ماه گذشته میلادی صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد اقتصاد انگلیس برای سال جاری رشد منفی بیش از 10 درصدی را خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول