اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای امور نیکوکاری

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به اینکه از ظرفیت مساجد برای امور نیکوکاری نیز باید استفاده کرد، گفت: مراکز نیکوکاری در جهت ارائه کمک بهتر به مردم خدمت می‌کنند.

ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای امور نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه دوشنبه‌شب در بازدید از خیریه سفیران راه نور با اشاره به اینکه فضای مسجد تنها برای امور و برنامه‌های خاص نیست، اظهار کرد: از ظرفیت مساجد در زمینه نیکوکاری نیز باید استفاده شود.

وی هدف از تشکیل مؤسسات نیکوکاری را صرف زمان کمتر در ارائه خدمت به مردم دانست و افزود: با ایجاد مراکز نیکوکاری خدمات بیشتر و بهتری انجام شده و همچنین با حفظ کرامت خانواده‌ها با نام مرکز نیکوکاری به آنها کمک می‌شود.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اشاره به اینکه در مساجد کارها و برنامه‌های  زیادی باید راه‌اندازی شود، تصریح کرد: مسجدمحوری یکی از برنامه‌ها و کارهای مهم کمیته امداد است و به همین دلیل مراکز نیکوکاری را جنب مساجد احداث می‌کنیم.

این مسؤول با تأکید بر اینکه به مراکز نیکوکاری کد داده می‌شود، خاطر‌نشان کرد: پرونده مددجویان آن منطقه نیز به مرکز نیکوکاری داده می‌شود تا با آمایش محله بهترین خدمت را به مردم آن منطقه ارائه دهند.

عالیشاه ادامه داد: آمایش محل وظیفه مهم مرکز نیکوکاری برای شناسایی و دریافت اطلاعات خانوار که شامل مشاغل، توانایی و هنر مردم آن منطقه می‌شود تا بر این اساس فرایند طرح قرار گرفتن تحت پوشش مرکز و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردم منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه حتی در شرایط قرمز کرونا نیز خدمات نباید تعطیل شود و کارهای جهادی باید انجام گیرد و همچنین در شرایط اقتصادی جامعه وجود چنین مراکزی ضرورت دارد، گفت: برخی افراد به دلایل مختلف شرایط کمک‌خواهی از کمیته امداد را ندارند اما از طرفی هم نیازمند یاری هستند، که بر این اساس سعی و تلاش شد که بخش اعظم این آسیب‌های اجتماعی را که دامن‌گیر خانواده‌هاست شناسایی و در هر زمینه‌ای امدادرسانی شود.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه اثر ارائه خدمت مؤسسات نیکوکاری حتی تا دو برابر کمیته امداد است، اضافه کرد: امیدواریم توسط افراد و خیرین کارهای بزرگ انجام داده و مراکز نیکوکاری راه کمک را باز کرده و با برنامه و هدفمند نتایج خوبی حاصل کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه کمک‌های مؤمنانه و مواسات که فرمایش مقام معظم رهبری است باید از محل‌ها صورت گیرد و انتظار این است که هیأت امنا، روحانیون و بسیجیان فرمان مقام معظم رهبری را  لبیک گفته و در ماه محرم و صفر نیز برای  اهدای کمک‌های مؤمنانه برنامه‌ریزی کنند.

* ایجاد مراکز نیکوکاری با هدف برون‌سپاری کمک‌ها

پرویز سرایی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رامسر نیز در این بازدید با اشاره به اینکه کمیته امداد رویکرد خود را عوض کرده و سعی دارد با برون‌سپاری توسط خود مردم به مردم کمک کند و همچنین به این دلیل که  خدمات در اسرع وقت به دست مردم برسد و دسترسی راحت‌تر باشد، گفت: در کنار همه این‌ها به‌دلیل دور بودن از مسائل اداری کمیته امداد تصمیم بر ایجاد مراکز نیکوکاری در مناطق و محلات دارای ظرفیت گرفت.

وی ادامه داد: مرکز نیکوکاری سفیران راه نور از قبل فعالیت زمینه‌ای داشته با شناسایی ظرفیت‌های دیگر این مرکز با همکاری خانم سلیمان‌نژاد و آخرت‌دوست تبدیل به مرکز خیریه سفیران راه نور شد که دارای کد مرکز نیز هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رامسر با اشاره به اینکه از این پس کلیه خدمات کمیته امداد در این مرکز برای مردم این منطقه انجام می‌شود، اظهار کرد: از افراد این خیریه و خیرین و همه افرادی که در مرکز نیکوکاری سفیران راه نور فعالیت دارند تشکر می‌کنیم که تلاش دارند تا خدمات بهتر و بهینه‌تری برای افراد انجام شود.

* فعالیت ۵ ساله خیریه سفیران راه نور 

به گزارش فارس، مرکز نیکوکاری سفیران راه نور رامسر در مکان جدید خود واقع در مسجد جامع پیامبر اعظم(ص) بازار رامسر افتتاح شد.

این مرکز که پیش از این از سال ۹۵ در قالب خیریه مردمی تحت عنوان کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) به مدت ۵ سال مشغول به خدمات‌رسانی به قشر آسیب دیده جامعه در سطح شهرستان رامسر بوده، از اردیبهشت‌ماه ۹۹ با دریافت کد از کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان رامسر به‌عنوان مرکز نیکوکاری سفیران راه نور به ادامه فعالیت می‌پردازد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول