اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

پیشنهاد محدودیت‌های جامع تردد برای مردم تهران/ مترو در لیست 10 نقطه پرخطر کرونا نیست

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد اجرای محدودیت‌های جامع در پایتخت به دلیل شیوع کرونا گفت:‌ مترو در لیست 10 نقطه پرخطر ابتلا به کرونا نیست و طرح ترافیک، کم‌ترین نقش را در انتشار این بیماری دارد.

پیشنهاد محدودیت‌های جامع تردد برای مردم تهران/ مترو در لیست 10 نقطه پرخطر کرونا نیست

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره شیوع کرونا و اجرای محدودیت‌های تردد در پایتخت اظهار داشت: علیرضا زالی نامه‌ای را جهت ارائه به ستاد کشوری مقابله با کرونا آماده کرده و این مبحث در آن طرح شده که به دلیل انتشار جدی کووید ـ 19 در پایتخت تا اطلاع ثانوی محدودیت‌های جامع‌تر مصوب شود.

وی افزود: منظور از محدودیت‌های جامع، جلوگیری از برگزاری هر نوع سمینار، جشنواره و تجمع با تعداد افراد بالای 10 نفر است همچنین مجالس رسمی و غیررسمی عروسی فعلاً باید ممنوع شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد:‌شورای شهر به تنهایی نمی‌تواند محدودیت به دلیل کرونا در شهر اعمال کند ولی در حوزه شهری اعلام کرده‌ایم که همه کارمند حتی‌المقدور دورکار باشند و از برگزاری جلسات حضوری اجتناب شود.

خداکرمی بیان داشت:‌ نامه‌ای را برای حناچی در این زمینه ارسال کرده‌ام و در این نامه خواسته شده که در همه مناطق  جلسات حضوری ممنوع و یا به حداقل برسد و کارمندان نیز تا جایی که ممکن است دورکار باشند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح ترافیک کمترین نقش را در انتشار بیماری کرونا دارد و بیشترین عامل ابتلا به کرونا حضور در محیط‌های سربسته و مکان‌هایی با تجمع بالا است. از طرفی اگر طرح لغو شود آلودگی هوا هم بیشتر خواهد شد چرا که افزایش ازن به دلیل تابش نور خورشید هم وجود دارد و بیشتر شدن تردد خودروها سبب جولان این آلاینده خواهد شد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: زمانی که طرح لغو شد میزان تردد خودروها به ویژه در مرکز شهر افزایش یافت و این موضوع برای رانندگان تاکسی اتوبوس و ون که مدت زمان بیشتری در ترافیک هستند، خطرناک است.

خداکرمی گفت: لغو طرح ترافیک در مرکز شهر با معایبی همراه بود که اکنون دلایل گذشته کافی است که آن را مجدد لغو نکنیم.

وی گفت: ‌تا امروز تمام مستنداتی که در دنیا منتشر شده نشان می‌دهد که مترو جزو 10 نقطه پرخطر ابتلا به کرونا نیست تحقیقاتی هم در این زمینه در مترو  پاریس و نیویورک انجام شد و نشان داد حتی مترو منطقه نارنجی از نظر ابتلا به کرونا محسوب نمی‌شود.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: انجام دورکاری و محدودیت در برگزاری مجالس و تشویق مردم به اصول ایمنی مهمترین گام‌ها جهت مقابله با کرونا است و مسأله طرح ترافیک تنها برای انحراف اذهان است.

خداکرمی تصریح کرد: در استان‌هایی مانند اهواز که اکنون از نظر ابتلا به کرونا و شیوع آن پرخطر محسوب می‌شوند اصلاً مترو وجود ندارد یا بحث طرح ترافیک مطرح نیست پس نباید آدرس غلط به مردم دهیم و این نکته نیز مدنظر باشد که لغو طرح تبعات بدتری برای عموم مردم شهر دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول