اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

26 هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی هستند

رئیس سازمان بهزیستی گفت:‌26 هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی بوده و حدود 16 هزار نفر از آنها در خانواده‌های جایگزین هستند.

26 هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی امروز در نشستی با تعدادی از فرزندان موفق سازمان بهزیستی و نخستین شورای مشورتی این سازمان، اظهار داشت: 26 هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی هستند و 16 هزار نفر در خانواده‌های جایگزین هستند. 

وی ادامه داد: 10 هزار نفر در 33 شیرخوارگاه و 550 مرکز شبه خانواده هستند و در 9 سال اخیر حدود 10 هزار نفر از فرزندان به خانواده‌های مناسب سپرده شدند. قبلا تا 29 سالگی را جوان حساب می‌کردند و الان تا 35 سالگی را جوان  به شمار می‌آورند.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: سرانه پرداختی فرزندان که در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند به 650 هزار تومان افزایش پیدا کرد. همچنین سعی کردیم در پروژه‌های مختلف مانند مسکن، ودیعه و اجاره بها کمک کنیم.

قبادی دانا افزود: 31 عضو از فرزندان موفق در شورای مشورتی سازمان بهزیستی هستند. تمام فرزندان شایسته سازمان می‌توانند عضو شورای مشورتی باشند و این شورا می‌تواند ایجاد انگیزه کنند و جلسات آن نباید نمایشی باشد.

وی متذکر شد: ‌اکنون در کنار مدیران کل بهزیستی این اعضای شورای مشورتی که از فرزندان موفق بهزیستی هستند، حضور دارند. باید بجای کلمه ترخیص برای فرزندان بالای 18 سال از کلمه مستقل شدن استفاده کنیم.

در ادامه اولین نشست شورای مشورتی فرزندان موفق بهزیستی، غلامرضا فروغی یکی از فرزندان موفق سازمان بهزیستی که دارای مدرک دکترای مدیریت منابع انسانی است با ارائه پیشنهاداتی خطاب به رئیس سازمان بهزیستی، بیان داشت: از شما می‌خواهیم از ایده‌های فرزندان موفق تحت پوشش سازمان بهزیستی حمایت کنید.

وی ادامه داد: این فرزندان موفق عصاره 40 سال خدمت سازمان بهزیستی هستند و درخواست دارم جلساتی را با حضور مسؤولان کشوری و لشگری ترتیب داده شود و از نمایندگان مجلس دعوت کنید تا این فرزندان خود مشکلات را مطرح کنند و راهکارهای خود را ارائه دهند.

فروغی افزود: درخواست داریم تا صندوق شکوفایی برای فرزندان موفق  تحت حمایت سازمان بهزیستی تشکیل داده شود و وام‌هایی برای کارآفرینان در نظر گرفته و پرداخت شود.

این فرزند موفق سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز رشد برای فرزندان تحت پوشش، مجوز ایجاد مهدکودک و مراکز مشاوره و روان شناسی و ایجاد صنایع خلاق از درخواست‌های دیگر ماست.

سعید بابایی، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی بیان داشت: موضوع کاریابی برای فرزندان تحت پوشش، بحث بیمه به ویژه سلامت فرزندان بالای 18 سال، بهره گیری از مراکز مشاوره در حوزه سلامت روان و فعالیت‌های ورزشی از جمله موضوعات مهم مد نظر ما است.

وی با اشاره به موضوع آموزش، افزود: بسیاری از فرزندان موفق این سازمان توانسته‌اند رتبه‌های بالای کنکور را کسب کنند. باید بحث‌های آموزشی در مراکز شبه خانواده دنبال شود. آموزش توانمندی مهارتی و فعالیت‌های اقتصادی در نظر گرفته شود‌؛همچنین در موضوع ازدواج بحث مشاوره دنبال شود.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی ابراز داشت: شکل گیری شبکه‌های اجتماعی برای این فرزندان باید ایجاد شود. ارائه خدمات حقوقی به مددجویان و به ویژه فرزندان موفق و ایجاد صندوق قرض‌الحسنه برای این فرزندان ایجاد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول