اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شناسایی ۲۴ بیمار مبتلا به «کرونا» در مراکز تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی

مدیرکل بهزیستی استان خراسان شمالی، از شناسایی ۲۴ بیمار کرونا در مراکز تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد و گفت: این افراد در مراکز شبه خانواده، مرکز نگهداری سالمندان و بیماران اعصاب و روان استان شناسایی شده‌اند و هیچ مورد فوتی در این بین اتفاق نیفتاده است.

شناسایی ۲۴ بیمار مبتلا به «کرونا» در مراکز تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، اسماعیل قربانی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: در حال حاضر، بالغ‌ بر ۱۰۷ هزار نفر در ۴۳ خانوار خراسان شمالی تحت پوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی خراسان شمالی هستند و طی تیرماه سال ۹۸ تاکنون ۲۱۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره گرفته‌اند.

وی تعداد خانوار مشمول دریافت مستمری را بالغ‌بر ۲۲ هزار و ۷۸۳ مورد اعلام کرد و گفت: ماهانه برای این تعداد خانوار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مستمری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از فعالیت ۶۱۵ مرکز و موسسه دواتی و غیردولتی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۲ مرکز نگهداری شبانه‌روزی، ۴۲ مرکز مشاوره حضور و ۲۳۰ مهدکودک دارای مجوز در استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به افتتاح ۳۷۱ واحد مسکونی طی سال گذشته در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: برای احداث این واحدهای مسکونی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات بلاعوض بهزیستی پرداخته‌شده و سایر اعتبارات از سوی تسهیلات بنیاد مسکن تأمین شده است.

قربانی از اختصاص بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان برای معلولان دارای دو معلولیتی خبر داد و گفت: ۶۰۹ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلولیت به بالاتر در استان طی تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مسکن و مستضعفان احداث‌شده که ۸۷ درصد آن تحویل‌شده و ۱۳ درصد آن در حال ساخت بوده و تا پایان سال به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام می‌شود.

وی از افزایش ۵ هزارنفری چتر پوشش مددجویی بهزیستی در سال ۹۸ نیز خبرداد و گفت: ۵ هزار نفر دیگر درخواست استفاده از خدمات بهزیستی دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی همچنین از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های گرمه و جاجرم خبر داد و افزود: با استقرار این مراکز، پوشش ۱۰۰ درصدی خراسان شمالی در عرصه اورژانس اجتماعی محقق می‌شود.

وی با اعلام اعتبارات ۳۳ میلیارد تومانی تسهیلات برای اشتغال مددجویان بهزیستی در سال جدید، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارات اشتغال مددجویان در خراسان شمالی اعلام شد که با عدم تخصیص بخشی از اعتبارات بانک‌های عامل، بالغ‌بر ۸۷ درصد این تسهیلات به متقاضیان اعطا شد.

قربانی به وضعیت درخواست فرزندخواندگی در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۱۷۸ زوج متقاضی دریافت فرزندخوانده هستند که طی ۴ ماه نخست امسال ۱۱ کودک واگذارشده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۴۰ کودک دیگر به خانواده‌های متقاضی واگذار شود.

وی در انتها به شناسایی ابتلا به کرونا در ۴ مرکز تحت نظارت بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: درمجموع ۲۴ نفر مبتلا در مراکز شبه خانواده، مرکز نگهداری سالمندان و بیماران اعصاب و روان استان شناسایی شد که هیچ مورد فوت در این موارد اتفاق نیفتاد.

آخرین وضعیت آسیب های اجتماعی در خراسان شمالی

علی اکبر صحرانورد معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به آخرین آمارهای در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: در سال ۹۸ به میزان ۴۵۶ مورد اقدام به خودکشی در استان به اورژانس اجتماعی گزارش‌شده که ۷۴ مورد مربوط به مردان و سایر آنان اقدام از سوی زنان بوده و ۶۵ مورد اقدام به خودکشی نیز در سه ماه نخست امسال اعلام‌شده است.

وی اختلافات زناشویی را مهم‌ترین عامل اقدام به خودکشی در استان بیان کرد و افزود: در میان زنان ۳۴ درصد افزایش و در مردان نیز ۶ درصد اقدام به خودکشی کاهش داشته است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی میانگین سنی افراد اقدام کننده به خودکشی را در میان ۱۹ تا ۲۴ سالگی اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین نحوه اقدام به خود کشی در استان از ظریق مصرف دارو است.

وی از ثبت ۲۴۱ مورد واقعه همسر آزاری در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۴ مورد از این آمار مربوط به آقایان و سایر موارد به زنان مربوط بوده و این اتفاق بیشتر در بازه سنی ۲۵ تا ۲۹ سالگی اتفاق می‌افتد.

صحرانورد در انتها گفت: آزارهای ثبت‌شده در همسر آزاری شامل آزار جسمی، مسامحه، غفلت و مشکلات عاطفی و روانی است که در پی اعتیاد، تندخویی و خشونت خانوادگی و عدم تمکین وظایف همسری ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول