اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اکبر صحرایی با جلد دوم «سنگر علاف‌ها» از راه می‌رسد/ ۲۰ داستان از طنازی در جنگ

اکبر صحرایی به زودی، مجموعه ۱۰۰ صفحه‌ای «سنگر علاف‌ها ۲» را با ۲۰ داستان از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب می‌کند.

اکبر صحرایی با جلد دوم «سنگر علاف‌ها» از راه می‌رسد/ ۲۰ داستان از طنازی در جنگ

اکبر صحرایی از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره جلد دوم کتاب «سنگر علاف‌ها» اظهار داشت: این کار تقریبا در ادامه کارهای «دارو دسته دارعلی» تالیف شده که داستانی طنز با محوریت دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۵ تالیف داستان‌هایی را با رویکرد طنز آغاز کردم، ابراز داشت: دلیل این موضوع آن بود که توجه به طنز در جنگ بسیار کم بود. هرچند داوود امیریان و برخی از دوستان اشاراتی داشتند، اما با توجه به اینکه جانمایه جنگ، نشاط و شادی بود، به نظرم رسید سوژه‌هایی را می‌توان پیگیری کرد.

به گفته این نویسنده، شخصیت رئال «دار علی» را در جنگ سراغ داشتم که ملانصرالدین یا بهلول جبهه بود. این شخصیت را ساختم و بارور کردم و سوژه‌ها را به بدنه این شخصیت تزریق کردم. در گام اول یک جلد و در گام بعد مجموعه ۷ جلدی «دارو دسته دارعلی» منتشر شد.

صحرایی افزود: فکر کردم می‌توانم داستان را ادامه بدهم. از این رو به سوژه «سنگر علاف‌ها» برخوردم؛ سنگری که نیروها در آن پیش از عملیات دپو شده و بیکار بودند تا هنگام حمله‌ها از آنها استفاده شود. این گروه پیش از عملیات بیکار بودند. برای گذران روزها دست به طنازی‌هایی می‌زدند و یا به نوعی سر به سر دیگران می‌گذاشتند. این مسئله بستر تالیف «سنگر علاف‌ها ۱» شد که این کتاب از سوی انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب شد، اما جلد دوم را به سوره مهر دادم؛ چرا که مجموعه‌های طنزم در اختیار این ناشر بود.

وی ابراز داشت: در جلد نخست «سنگر علاف‌ها» کارهای کوتاه کوتاه در حدود ۵۵ داستان آمده است که به شدت مورد استقبال قرار گرفت، اما در ادامه جلد دوم را نوشتم که دارای ۲۰ داستان طنز است که هر کدام سه تا ۴ صفحه بوده و کتاب مجموعا ۱۰۰ صفحه است.

این نویسنده در پایان تصریح کرد: کتاب «سنگر علاف‌ها ۲» به زودی در ۱۰۰ صفحه با ۲۰ داستان از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول