اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وزارت نیرو فکری به حال فرونشست حاشیه تهران کند/ لزوم افزایش حق‌آبه دشت ورامین از ماملو

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا گفت: باید آب بیشتری به دشت ورامین اختصاص یابد تا از برداشت سفره های زیر زمینی بی‌نیاز شویم و فرونشست که معضل بزرگ این منطقه است کاهش پیدا کند.

وزارت نیرو فکری به حال فرونشست حاشیه تهران کند/ لزوم افزایش حق‌آبه دشت ورامین از ماملو

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا صبح امروز در مراسم افتتاح خط انتقال آبرسانی از سد ماملو و شروع عملیات اجرایی فاز ۷ و ۸ تصفیه خانه جنوب تهران در میدان دانشگاه پیشوا اظهار داشت: انتقال آب سد ماملو به دشت ورامین در راستای خدمت رسانی به مردم است تا دچار چالش نشوند.

وی گفت: عمده فعالیت مردم دشت ورامین کشاورزی است و کشاورزی به آب نیاز دارد و به همین منظور به دغدغه تبدیل شده است و دغدغه مسؤولان و مردم دشت ورامین برای تأمین آب به خاطر اهمیت صنعت کشاورزی این دشت است.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا با بیان اینکه احداث سد ماملو برای تامین آب شرب شهرستان‌های دشت ورامین احداث شده است، بیان داشت: باید آب سد ماملو به دشت ورامین بیایید و حق‌آبه ۷۰ درصدی تهران از این سد غیرعادلانه است.

نوش‌آبادی در ادامه گفت: از سی درصد بقی مانده سهم آب ماملو ۵۰ درصد آن به پاکدشت اختصاص یافته و ۵۰ درصد دیگر از ۳۰ درصد به سه شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا سرازیر می‌شود.

وی اظهار کرد: باید آب بیشتری به دشت ورامین اختصاص یابد تا از برداشت سفره های زیر زمینی بی‌نیاز شویم و فرونشست که معضل بزرگ این منطقه است کاهش پیدا کند. از مسؤولان آبفای استان و تهران می‌خواهیم در این خصوص تمهیدات لازم را برای جلوگیری از فرونشست زمین تصمیم گیری کند.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا تاکید کرد: اگر سهم منطقه از آب سد ماملو افزایش پیدا نکند فرو نشست به یک معضل برای تهران منجر خواهد شد.

نوش آبادی ادامه داد: در سال جهش تولید باید خدمات دولتی نیز جهش چند برابری به مردم داشته باشد تا رضایتمندی آن‌ها فراهم شود.

وی اظهار کرد: از انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران نیز باید سهم بیشتری به دشت ورامین اختصاص داده شود تا کشاورزی رونق بیشتری یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در پایان گفت: مسؤولان وزارت نیرو به اسناد بالا دستی سند ماملو نگاه ویژه داشته باشید چرا که سد ماملو برای دشت ورامین ساخته شده بود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول