اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ظریف: شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت در توافق ایران و چین کذب است

وزیر امور خارجه درباره توافق همکاری ایران و چین و شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان ضمن رد این مباحث، آن را ناشی از غرض ورزی دشمنان درباره توسعه روابط ایران و چین دانست.

ظریف: شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت در توافق ایران و چین کذب است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد.

در همین زمینه، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با دعوت از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برگزار شد و وزیر امور خارجه و معاونانش به ارائه آخرین اخبار و تحلیل ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین الملای انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین پرداخت. 

وی افزود: آقای ظریف در این جلسه با اشاره به روند تدوین پیش نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین، اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با چین یک روابط راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است. روند تدوین این سند با سفر آقای شی جینگ پینگ به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و دو کشور در ان سفر تصمیم گرفتند نقشه راه بلندمدت دو کشور را طراحی کنند و این سند پس تبادل نظر طرفین هنوز در حال مذاکره است.

عمویی همچنین تصریح کرد: ‌وزیر امور خارجه در تشریح ابعاد این سند، بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین این سند تاکید کرد و شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را رد کرد و ان را ناشی از غرض ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در این جلسه، که اولین نشست مشترک کمیسیون و وزارت امور خارجه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بود، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح نظرات خود درباره این سند و سایر تحولات سیاست خارجی پرداختند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون هم این جمع بندی این جلسه، ضمن استقبال از شکل گرفتن فضای تعامل جدی و سازنده کمیسیون با دستگاه دیپلماسی، برای آمادگی کمیسیون برای بررسی بیشتر جزییات سند همکاری جامع چین و ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول