اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نمکی: کرونا امتحانی برای معلم‌های دانشگاه‌های کشور است

وزیر بهداشت گفت: بیماری کووید ۱۹ هم یک امتحان برای معلم‌های دانشگاه‌های کشور است. از هر دانشگاهی خواستیم افرادی را به ما معرفی کنند تا یک هیات علمی در شبکه کشوری تشکیل بدهیم و لحظه به لحظه ویروس کرونا را رصد کنیم.

نمکی: کرونا امتحانی برای معلم‌های دانشگاه‌های کشور است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی در سیزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و بیست و یکمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیازمند واکاوی عمیق در همه قسمت‌ها هستیم و این راه را باید با همت پیشکسوتان و مدرسان دانشگاه‌ها طی کنیم. در دانشگاه‌ها باید دانشجویان جامعه محور و دردآشنا با مسائل مردم تربیت کنیم. باید کسانی را تربیت کنیم که بتوانند در نظام ارائه خدمت نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: نیازمند تربیت انسان‌هایی هستیم که دردهای امروز جامعه را بفهمند و برای علاج تک تک آنها راهکار داشته باشند. امروز دانشگاه‌های ما نیازمند تحول در نیروی انسانی است. در دانشگاه‌ها ژنرال زیاد تربیت می‌کنیم، اما سرباز کم است.

نمکی گفت: در طب عمومی، طب داخلی، طب اطفال، جراحی عمومی و رشته‌هایی که می‌توانند انسان‌های چند بعدی و پرپتانسیل و کم هزینه را بسیار کم داریم و این یکی از گرفتاری‌های ما محسوب می‌شود. باید تلاش کنیم افرادی را تربیت کنیم که در لایه‌های پایین و لایه‌های میانی، جمعیت بیشتری را با هزینه کمتر و منافع و دستاوردهای بیشتر مداوا کنند. دوره‌های طولانی و گران قیمت برای تربیت نیروی انسانی داریم و باید این را متحول کنیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: امروز دانشگاه‌های ما به سمت نا امیدی رفته و برای دانشجویی که نشاط را از دست داده و دچار بلاتکلیفی است نیازمند معلم خوب هستیم. باید به دانشجویان ما درس مهربانی و عشق بدهیم.

وی افزود: بیماری کووید ۱۹ هم یک امتحان برای معلم‌های دانشگاه‌های کشور است. از هر دانشگاهی خواستیم افرادی را به ما معرفی کنند تا یک هیات علمی در شبکه کشوری تشکیل بدهیم و لحظه به لحظه ویروس کرونا را رصد کنیم. این مشکل فقط مشکلات ناشی از نظام سلامت ندارد و ابعاد اقتصادی و فرهنگی و روانی مختلفی را به بشر تحمیل می‌کند.

نمکی بیان کرد: امروز همه باید به هم کمک کنیم. معلمان جامعه شناسی، روان شناسی، هنرمندان، رسانه‌ها، علم اقتصاد باید کنار هم جمع شوند تا با یک برنامه منسجم بین بخشی، در آینده نزدیک، مهار کرونا را در کشور جشن بگیریم.

انتای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول