اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مشکلاتی برای فروش املاک مازاد آموزش و پرورش وجود دارد

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: در مسأله پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان براساس قانون مکلف به فروش املاک مازاد هستیم اما املاک آموزش‌ و پرورش مشکلات زیادی از جمله سند نداشتن را دارد که فروش املاک مازاد را با مشکلات مواجه می‌کند.

مشکلاتی  برای فروش املاک مازاد آموزش و پرورش وجود دارد

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اولین برنامه گفت‌وگو بر مدار تحول و بهبود یادگیری با بیان اینکه سازمان برنامه‌ و بودجه یکی از شرکای اصلی آموزش ‌و پرورش در اجرای برنامه‌ها و تحقق اهدافش است، اظهار کرد: آموزش ‌و پرورش یک شبکه بزرگ از ستاد تا خانواده است و این نشست درصدد برقراری پیوند عمیق و تأثیرگذاری بین این بخش‌ها در انتقال مسائل و بیان راه‌حل‌ها و ایجاد درک مشترک است.

وی با تأکید بر اینکه در چنین شبکه بزرگی انتقال پیام مهم است، افزود: به علت بزرگی چنین شبکه‌ای معمولاً انتقال پیام به‌طور ناقص صورت می‌گیرد و این موضوع نشان می‌دهد روش کاغذی در انتقال پیام کارآیی خوبی ندارد لذا از مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و ۷۶۰ منطقه آموزشی خواستیم در این گفت‌وگوی زنده مشارکت کنند.

وزیر آموزش‌ و پرورش از حمایت‌های رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه در حمایت از آموزش ‌و پرورش و بهبود حقوق فرهنگیان تشکر کرد و گفت: در یک سال گذشته برای فرهنگیان چند نوبت افزایش حقوق داشتیم که این کار باعث شد تا فاصله بین پرداختی فرهنگیان با سایر کارکنان دولت برطرف شود.

وی با بیان اینکه می‌دانیم دولت به دلیل تحریم‌های ناعادلانه با مشکلات روبه‌رو است، اظهار کرد: در مسأله پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان براساس قانون مکلف به فروش املاک مازاد هستیم اما املاک آموزش‌ و پرورش مشکلات زیادی از جمله سند نداشتن را دارد که فروش املاک مازاد را با مشکلات مواجه می‌کند. همچنین در کنار مدارس بلااستفاده به دلیل تحرک جابجایی جمعیت در بسیاری از مناطق هم به مدرسه جدید یا بهسازی و مقاوم‌سازی مدارس نیاز داریم.

حاجی میرزایی گفت: سال گذشته بهترین سال از لحاظ انتقال بدهی به سال جدید را داشتیم به‌طوری‌که انتقال بدهی از سال ۹۸ به ۹۹ تنها ۳دهم درصد بوده است که در طول سال‌های گذشته یکی از کمترین درصدهای انتقال بدهی است و این کار جز با همراهی سازمان برنامه ‌و بودجه ممکن نبوده است لذا امیدواریم برای سال جاری هم به همین صورت کمترین بدهی منتقل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول