اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

هرخانه پایگاهی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش گفت: شعار آموزش و پرورش در برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان این است که باید هر خانه به پایگاهی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تبدیل شود و هر دانش‌آموز نیز نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

هرخانه پایگاهی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با تعطیلی مدارس، تربیت و آموزش تعطیل نمی‌شود، اظهار کرد: گاهی اوقات پیگیری امور تربیتی در فضای غیررسمی با ذائقه دانش‌آموزان انطباق بیشتری دارد و آنها لذت بیشتری از فضا می‌برند از این منظر وزارت آموزش و پرورش از دو ماه قبل در ارتباط با فراغت دانش آموزان و انجام فعالیت‌های تابستانی برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌هایی را انجام داد تا در هنگام تعطیلی مدارس فعالیت‌های تابستانی و تربیتی دانش آموزان در فضای دیگری ادامه پیدا کند .

کاظمی با بیان اینکه در راستای تدوین برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان، ۳۰هزار پایگاه تابستانی با حضور وزیر آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی افتتاح شد، گفت: روسای آموزش و پرورش در استان‌های مختلف بسیج شده‌اند تا هرآنچه که در توان دارند با ظرفیت مضاعف، در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اگرچه بیماری کرونا مشکلاتی را در کشور ایجاد کرد ولی زمینه‌ساز فرصت‌ها و تغییر رویکردهای جدیدی در عرصه تعلیم و تربیت شد. شعار ما این است که باید هر خانه به پایگاهی برای اوقات فراغت دانش آموزان تبدیل شود و هر دانش‌آموز نیز نقش خود را در این زمینه ایفا کند .

کاظمی افزود: در فعالیت‌های تابستانی تلاش شده که به مهارت‌های ارتباطی، فرهنگی، اقتصادی، اشتغال‌زایی و همچنین موضوع سلامت و ایجاد نشاط در بین دانش آموزان توجه ویژه‌ای شود. انتظار داریم که خانواده‌ها در این زمینه همراهی لازم را انجام دهند و دانش آموزان را تشویق کنند که از این فضا متناسب با ذائقه‌‌شان استفاده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه دهم باید هدایت تحصیلی خود را از مدارس دریافت کنند و براساس فرم‌های شماره ۶و شماره ۷اقدام به تعیین رشته خود برای ادامه تحصیل کنند، ادامه داد: انتخاب رشته یک نقطه عطف در زندگی دانش‌آموزان است و از دانش آموزان می‌خواهیم که بر اساس علایق و توانمندی‌های خود رشته مورد نظرشان را انتخاب کنند و تحت تاثیر جو عمومی یک رشته، اقدام به انتخاب رشته نکنند.

وی تاکید کرد: این آمادگی در آموزش و پرورش وجود دارد که فرم‌های هدایت تحصیلی را در بستر فضای مجازی در اختیار خانواده‌ها، دانش آموزان و مدارس قرار دهد و اگر دانش‌آموزی نیاز به مشاوره دارد می‌تواند تلفن‌های مراکز مشاوره در هر منطقه را از مدرسه خود دریافت کند. مشاوران پاسخگویی سئوالات دانش‌آموزان در این حوزه خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول