اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

دهقانکار: امسال نمایشگاه مجازی کتاب خواهیم داشت، اما جایگزین نمایشگاه همیشگی نیست

مدیرعامل موسسات فراگیر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در برنامه رادیویی «تقاطع فرهنگ» گفت: در سال ۹۹ حتما یک نمایشگاه مجازی خواهیم داشت، اما این رویداد جایگزین نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود.

دهقانکار: امسال نمایشگاه مجازی کتاب خواهیم داشت، اما جایگزین نمایشگاه همیشگی نیست

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسات فراگیر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در برنامه «تقاطع فرهنگ» درباره نام موسسات ادغامی اظهار داشت: آنچه هم اینک بر سر زبان‌ها افتاده، به عنوان موسسه «فراگیر» نامیده می‌شود ولی قاعدتا این نام موقت بوده و جایگزینی خواهد داشت.

* ادغام موسسات از سه سال پیش کلید خورده بود

دهقانکار همچنین درباره این تغییر و تحولات در وزارت ارشاد گفت: فرآیند ساماندهی موسسات قریب سه سال در دست بررسی بود و ضمن نقد و بررسی‌های متعدد، در بهمن ۹۸ به صورت جدی مطرح شد.

این فعال حوزه فرهنگ با بیان اینکه فرایند ادغام دفعتا و یکباره صورت نگرفت، گفت: عده‌ای تصور می‌کردند این فرآیند در سال پایانی دولت طبیعی نباشد، اما آنچه امروز شاهد بودیم، از سه سال گذشته کلید خورده است.

* تعیین تکلیف مراسم «جوایز» و دیگر فعالیت‌های سابقه‌دار 

دهقانکار ضمن قدردانی از نظرات موافق و مخالف و تاکید بر مثبت بودنِ هشدارها در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی در این مسیر اظهار کرد: این سه موسسه تا حد بسیار زیادی فعالیت‌هایی به هم پیوسته و موازی کاری داشتند و امیدواریم با فرایند هم افزایی، شاهد خروجی مثبت در حوزه فرهنگ و کتاب و ادبیات باشیم.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد درباره تعیین تکلیف مراسم «جوایز» و دیگر فعالیت‌های سابقه‌دار هر یک از موسسات ادغام شده، گفت: معتقدیم ثبات و تغییر فی‌النفسه ارزشمند نیست و در حقیقت، ثباتی نیکوست که فعالیت‌های مثبت را ادامه داده و تغییری خوبست که منجر به ایجاد فعالیت‌های مثبت شود.

دهقانکار با بیان این مطلب افزود: آن دسته از فعالیت‌هایی که جامعه نشر و حوزه کتاب از آن رضایت داشتند، حفظ خواهد شد و با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.

* در سال ۹۹ حتما یک نمایشگاه مجازی خواهیم داشت

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی‌ها برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال جاری به رادیو گفت‌وگو گفت: تلاش داریم نمایشگاه مجازی برپا شود و از تجربیات تیم فنی برای شکل گیری این رویداد مجازی بهره برده‌ایم.

دهقانکار افزود: در سال ۹۹ حتما یک نمایشگاه مجازی خواهیم داشت اما این رویداد جایگزین نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود.

این مدیر حوزه فرهنگ و ادبیات کشور در بخشی دیگر از این برنامه رادیویی اظهار کرد: اصنافی که دارای کد کارگاهی بودند، لیست خود را ارائه و ما آن را تحویل دولت دادیم. همچنین لیست مخاطبان وزارت ارشاد مانند یک نویسنده یا ناشر مستقل، اخیرا به دولت ارائه شده است و در صدد هستیم حقوق این صنوف ضایع نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول