اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

دیدگاه سیاسی منتظری به ‌شدت شبیه به جان لاک است

عماد الدین باقی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: معتقدم دیدگاه سیاسی آقای منتظری به ‌شدت شبیه به جان لاک است. اصلا شما وقتی کتاب لاک را می‌خوانید، متوجه این شباهت می‌شوید و حتی ورود و خروج‌شان در بحث هم شبیه به یکدیگر است.

دیدگاه سیاسی منتظری به ‌شدت شبیه به جان لاک است

عماد باقی در گقتگو با روزناه اعتماد گفته است: معتقدم دیدگاه سیاسی آقای منتظری به ‌شدت شبیه به جان لاک است. اصلا شما وقتی کتاب جان لاک را می‌خوانید، متوجه این شباهت می‌شوید و حتی ورود و خروج‌شان در بحث هم شبیه به یکدیگر است. جان لاک هم فردی متدین و مذهبی بود. قانون اساسی امریکا بر اساس آرا و افکار جان لاک شکل گرفت.

جان لاک را پدر لیبرالیسم نوین می‌خوانند؛ پیام فضلی نژاد، پژوهشگر موسسه کیهان درباره جان لاک اینگونه توضیح می‌دهد که: اگر «تاریخ سیاسی علوم انسانی» نوشته شود دیگر نمی‌توانند «جان لاک» برده دار را که سهام دار کمپانی استعماری هند شرقی بود، به جای یک «فیلسوف آزادی خواه» جا بزنند و جعل کنند و آقای خاتمی نیز در کتاب «از شهر دنیا تا دنیای شهر» نمی تواند بدون منبع و ماخذ و تفسیر منطقی بنویسد که جان لاک مومن بود و فلسفه اش مبتنی بر فطرت است.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول