اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جزئیات متلاشی شدن باند بزرگ مخوف سرقت افراد مسلح در آذربایجان‌شرقی

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی جزئیات متلاشی شدن باند بزرگ مخوف سرقت افراد مسلح را در استان تشریح کرد.

جزئیات متلاشی شدن باند بزرگ مخوف سرقت افراد مسلح در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار حسین عبدی،  امروز در نشست خبری اختصاصی برای تشریح یک پرونده سرقت_قتل اظهار کرد: امروز برای اطلاع خبر دستگیری و متلاشی کردن یک باند بزرگ مخوف سرقت در دو استان آدربایجان‌شرقی و غربی در پلیس آگاهی استان هستیم. 

وی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا با فراوانی سرقت خودرو در تبریز و جنوب استان مواجه شدیم، افزود: البته بعدا متوجه شدیم که با همین خودروهای سرقتی دست به سرقت احشام هم زده‌اند از این‌رو نگرانی پلیس ایجاد شد و با بررسی‌های فنی و پلیسی و اشراف اطلاعاتی توانستیم نسبت به شناسایی مباشرین این اقدام در شبکه بزرگ سرقت در استان اقدام کنیم. 

فرمانده نیروی انتظامی استان افزود: بعد از شناسایی، متوجه شدیم که در داخل شبکه افراد مسلح داشته و حتی در شهرستان بناب در حین سرقت احشام دست به قتل یکی از اعضای خانواده در بناب هم زده‌اند.

وی متذکر شد:  این سرقت‌ها در  استان ما سابقه کمی داشت از این‌رو با اتحاد و استفاده از تمام ظرفیت پلیس این سارقان را در حین خروج از مرز شمالغرب با هماهنگی هنگ مرزی و مرزبانان دستگیرکردیم. 

عبدی ادامه داد: تابه حال ۱۳ نفر از اعضای باند، ۴۶ دستگاه خودرو  و ۱۷ فقره سرقت احشام و سرقت از سه فقره مغازه در تبریز کشف شده است که البته  تحقیقات در رابطه بر احتمال وجود سایر مکشوفه‌ها وجود دارد. 

سردار عبدی ادامه داد:  بخشی از مکشوفه‌ها در حیاط آگاهی استان هستند. 

وی تاکید داشت: وظیفه ذاتی پلیس با هماهنگی مراجع قضایی این است که مجرم در تعقیب خود قرار دهیم و با اقدامات انجام گرفته این افراد را در چنگال قانون بگذاریم. 

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه سرقت یک موضوعی است که اگر شیوع زیادی داشته باشد به تبع خود احساس ناامنی پدید آورد، افزود: از این‌رو مردم، پلیس و دستگاه‌های مسوول باید در این حوزه تلاش کرده و چنین اقدامات را به صفر برسانند. 

وی ادامه داد: کمتر سرقتی داریم که چنین سرقت‌های خشونت‌آمیزی داشته باشد ولی الحمدالله این باند مخوف سرقتی شناسایی و دستگیر شد. 

سردار عبدی توضیح داد: وقتی می‌بینیم که سارق در سرقت موفق است موضوع رابررسی کرده و  متوجه شده‌ایم که از ساعت ۱ تا ۵ صبح زمان سرقت انتخاب کرده‌اند به طوریکه مردم به جای پارک خودرو در پارکینگ تنبلی کرده و در بیرون پارک می‌کنند و یا در جاهای آرام و خلوت دست به پارک خودرو می‌زنند.

وی اذعان داشت:  مردم باید از مال و اموال خود به درستی مراقبت کنند و اگر مورد مشکوکی دیدند حتما به ما اطلاع دهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان یادآور شد:  ارزش سرقت تاکنون در حدود ۸ میلیارد تومان است که یک مورد قتل هم در ۲۱ خرداد سال جاری انجام گرفته است. 

وی اضافه کرد:  سارقان از اهالی خارج استان بودند و بیشترین سرقت در حوالی اتوبان کسایی به علت سهولت مسیر انجام گرفته است. 

سردار عبدی توضیح داد: افرادی که سابقه‌دار هستند قطعا در دستگیری بعدی تشدید مجازات خواهند شد. 

کشف 105 کیلوگرم مواد مخدر

وی در ادامه به دو کشف عملیات مواد مخدر ۱۰۵ کیلوگرم خبر داد و گفت: این مواد مخدر مکشوفه از نوع تریاک در دو عملیات در تبریز و میانه به همراه یک دستگاه خودرو و سه نفر متهم دستگیر شدند. 

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول