اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مجلس از اصلاح قانون وکالت به نفع محرومان حمایت می‌کند/ انحصار از بسترهای بروز فساد است

نماینده مردم شبستر در مجلس طرح موضوع اصلاح قانون وکالت توسط نمایندگان مجلس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بدون شک اگر رویکرد این اصلاح، تسهیل برخورداری افراد محروم از خدمات حقوقی وکلا باشد، با اقبال و تایید نمایندگان نیز همراه خواهد شد.

مجلس از اصلاح قانون وکالت به نفع محرومان حمایت می‌کند/ انحصار از بسترهای بروز فساد است

جعفر راستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در تبریز ضمن تاکید بر لزوم اصلاح قانون وکالت اظهار داشت: متاسفانه انحصار به عنوان یکی از بسترهای بروز فساد، در حوزه وکالت عیان و کتمان ناپذیر است و این از موضوع حق الوکاله‌های نامتعارف و بدون ضابطه برای پرونده‌های عمومی گرفته تا ارجاع پرونده‌های خاص به وکلا ویژه به وضوح قابل رویت است و انحصار در پذیرش وکلای جدید را نیز باید به این موارد افزود.

وی طرح موضوع اصلاح قانون وکالت توسط نمایندگان مجلس را مثبت ارزیابی کرد و می‌افزاید: بدون شک اگر رویکرد این اصلاح، تسهیل برخورداری افراد محروم از خدمات حقوقی وکلا باشد، با اقبال و تایید نمایندگان نیز همراه خواهد شد.

به عقیده این نماینده مجلس شورای اسلامی، اصلاح قانون وکالت با چنین رویکردی نه تنها زمینه‌ساز استفاده بیش از پیش از خدمات وکلا در پرونده‌های عمومی توسط قشر متوسط به پایین جامعه در مجامع قضایی می‌شود، بلکه بسترهای مفسده به دلیل انحصارهای ناشی از تفسیر قانون وکالت در موضوعاتی چون وکلای محل ارجاع پرونده‌های خاص و یا محدودیت پذیرش وکلای جدید را نیز از بین می‌برد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول