اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بودجه شهر فیض‌آباد برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر باید ۳۰۰ میلیارد ریال باشد

شهردار فیض آباد گفت: بودجه این شهر را از ۴۰ میلیارد ریال به ۱۲۰ میلیارد ریال رسانده‌ایم، اما معتقدیم این مقدار برای خدمت‌رسانی مطلوب باید ۳۰۰ میلیارد ریال باشد.

بودجه شهر فیض‌آباد برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر باید ۳۰۰ میلیارد ریال باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مه ولات، جواد جعفری امشب در نشست خبری که در شهرداری فیض آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه بودجه این شهر را از ۴۰ میلیارد ریال به ۱۲۰ میلیارد ریال رسانده‌ایم، اظهار کرد: اما معتقدیم این مقدار برای خدمت‌رسانی مطلوب باید ۳۰۰ میلیارد ریال باشد.

شهردار فیض آباد ادامه داد: در سال ۹۸ با بیش از ۱۶۰ تن قیر لکه‌گیری انجام شده، در سال ۱۳۹۹ با بیش از ۹۰ تن قیر لکه‌گیری انجام شده و قرارداد ۳۰ هزار مترمربع آسفالت شهر نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: در راستای آگاهی‌بخشی شهروندان، رشد و آبادانی شهر باید از ظرفیت رسانه استفاده کرد تا پیشرفت در این حوزه محقق شود.

جعفری تصریح کرد: مدیریت درآمد و هزینه شهرداری‌ها برعهده خود این نهاد است و حدود ۳۰۰ وظیفه برای شهرداری در نظر گرفته شده است که این امکانات موجود با وظایف ما برابری نمی‌کند.

شهردار فیض‌آباد ادامه داد: منابع درآمدی ما محدود است، اما با توجه به کمبود محدودیت‌ها هدف ما در شهرداری این است که به سمت خوداتکایی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان ارزش افزوده و دارایی به شهرداری اختصاص داده شده است، افزود: ما ماهیانه حدود ۳۰۰ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌کنیم و بودجه‌ای که تاکنون در سال جاری به شهرداری تحقق گرفته، به اندازه حقوق یک ماه پرسنل ماست.

جعفری با اشاره به اقدامتی که در حوزه فناوری اطلاعات(یا همان IT) انجام شده است، بیان کرد: اقداماتی که در این حوزه انجام شده سبب شده، بروکراسی اداری سرعت بخشیده شود و سبب افزایش شفافیت و کاهش خطاهای انسانی شده که این موضوع با استقرار اتوماسیون اداری در حال انجام است.

شهردار فیض‌آباد ادامه داد: عملیات ۲ هزار و ۷۰۰ متر جدول، یک هزار و ۲۰۰ متر کانیو وسط و ۲ هزارو ۵۰۰ متر تایل توسط شهرداری انجام شده، همچنین، کف‌سازی و تأسیسات مکانیکی میدان ایثار با ۱۸۰ متر و میدان فهمیده با ۲۲۰ متر انجام شده، فاز ۲ پارک جنت نیز شروع شده و در حال جدول‌گذاری هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شهرداری در حوزه فضای سبز، افزود: ۲ هزار متر جداسازی آب شرب از آب غیرشرب و ۲ هکتار آب یاری قطره‌ای انجام شده است.

شهردار فیض‌آباد بیان کرد: یکی از مشکلات در این حوزه وجود دوشنبه بازار در پارک ملت است که البته این موضوع در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار دارد.

جعفری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری، اضافه کرد: ۶۰ مخزن زباله جدید خریداری شده، البته تولید زباله در شهر فیض‌آباد از نرم استاندارد بیشتر بوده که حل این معضل نیازمند مشارکت مردم است.

وی با اشاره اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی، عنوان کرد: اقدامات فرهنگی سبب تعامل مردم و شهرداری می‌شود و در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی ۱۵ دوره آموزشی برگزار شده، البته با توجه به شیوع بیماری کرونا اقدامات ما در این حوزه کاهش پیدا کرده است.

شهردار فیض‌آباد ادامه داد: رباط تاریخی فیض‌آباد بعد از سال‌ها بازگشایی شد که نیازمند است اداره اوقاف و میراث فرهنگی در خصوص موضوع واگذاری آن تعیین تکلیف کنند.

جعفری با اشاره به اینکه فیض‌آباد و مه‌ولات شهری با قدمت اما نوپا است و در حوزه معرفی منطقه ضعیف عمل کرده‌ایم، ادامه داد: باید از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی شهرمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات شهرداری فیض‌آباد راه‌اندازی ستاد بازآفرینی شهرداری است، اضافه کرد: طرح بازارچه ورودی شهر فیض‌آباد با رویکرد زمینه‌گرایی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد که بلافاصله پس از حل مشکل مالکیت فاز اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول