اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه سامانه ‌اس400 را بر روی جنگنده‌های آمریکا آزمایش کرده است

رسانه‌ای فاش کرد که دولت ترکیه بعد از خرید اس 400 روسیه، آن را بر روی جنگنده‌های آمریکایی در مرکز ترکیه آزمایش کرده است.

ترکیه سامانه ‌اس400  را بر روی جنگنده‌های آمریکا آزمایش کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه اخیراً سامانه دفاع مشکی اس ۴۰۰ روسیه را بر روی جنگنده‌های آمریکایی آزمایش کرده است.

روزنامه « Fighter Jets World» امروز سه‌شنبه گزارش داد که ترکیه در پایگاه هوایی «اکینجی» (اطراف آنکارا و سابقاً مُـرّتد) این سامانه‌ها را بر روی جنگنده‌های اف ۱۶ و اف ۴ فانتوم آزمایش کرده است.

این رسانه گفته است که رادارها هواپیماهایی با سرعت بالا را در اطراف پایگاه هوایی مذکور رصد کرده‌اند و این آزمایش های ترکیه تا ۲۶ نوامبر ادامه داشته است. با این حال ارتش ترکیه نتایج این آزمایش را اعلام نکرده است.

ترکیه سال ۲۰۱۷ طی توافقی با روسیه سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را از این کشور خرید و همین اقدام باعث شد که آمریکا آنکارا را از پروژه تولید جنگنده‌های اف ۳۵ حذف کرده و جنگنده‌های درخواستی ترکیه (مجموع جنگنده‌ها ۱۰۰ عدد) را به این کشور ندهد.

اخیراً برخی رسانه‌ها مدعی شدند که آمریکا به ترکیه پیشنهاد داده است برای دست‌یابی به تکنولوژی اس ۴۰۰ روسیه، این سامانه را غیرمستقیم از ترکیه بخرد. مقامات روسیه در واکنش به این خبر گفتند که ترکیه در قرارداد خرید اس ۴۰۰، امضا کرده است که آخرین کشور مقصد اس ۴۰۰ باشد و آن را به کسی یا کشوری واگذار نکند.

آمریکا سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را که یکی از قوی‌ترین سامانه‌های دفاعی است، دشمن جنگنده‌های مدرن خود می‌داند و بیم آن دارد که کد این جنگنده‌ها توسط سامانه مذکور کشف و افشا شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول