اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پیروزی سرخپوستان آمریکایی در یک مناقشه نفتی

شب گذشته دادگاهی در آمریکا به تعطیل شدن پروژه خط لوله انتقال نفت داکوتا به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی رای داد که این مسئله پیروزی بزرگی برای قبایل سرخپوست آمریکا در منطقه داکوتا محسوب می‌شود.

پیروزی سرخپوستان آمریکایی در یک مناقشه نفتی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دادگاه منطقه واشنگتن دی سی،‌به دلیل مخاطرات زیست محیطی شب گذشته پروژه ساخت خط لوله انتقال نفت که از دشت‌های داکوتا عبور  می‌کرد را تعطیل کرد.

این مسئله با توجه به آنکه روز یکشنبه هم یک پروژه مهم خط لوله دیگر در آمریکا لغو شده بود ضربه بزرگی به برنامه‌های کاخ سفید برای تقویت صنعت نفت این کشور به شمار می‌رود.

بر اساس حکم دادگاه، ارتش آمریکا در صدور مجوز برای ساخت خط لوله انتقال نفت که از دریاچه اوا در داکوتای جنوبی می‌گذرد قانون حفاظت از محیط زیست ملی آمریکا را نقض کرده است.

دادگاه حکم داده که شرکت انرژی ترنسفر که شرکت مجری و اپراتور این خط لوله به شمار می‌رود 30 روز وقت دارد تا تجهیزات خود را به طور کامل از منطقه داکوتای جنوبی تخلیه کند.

قرار بود این خط لوله با ظرفیت انتقال 570 هزار بشکه نفت در طول روز نفت میدان نفت شیل باکن در داکوتای جنوبی را به مناطق میانه غربی و سواحل خلیج در غرب این کشور برساند.

صدور چنین حکمی از سوی مراجع قضایی آمریکا در توقف اجرای یک پروژه خط لوله بسیار نادر است مگر اینکه شاهد نشت گسترده نفت از خطوط لوله باشیم.

شرکت انرژی ترانسفر می‌گوید به دنبال اقدامات قانونی و دولتی برای جلوگیری از جمع شدن این پروژه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول