اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه روابط محور گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه تاجیکستان و ژاپن

وزیر امور خارجه تاجیکستان در تماس تلفنی با همتای ژاپنی خود بر توسعه روابط تأکید کرد.

توسعه روابط محور گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه تاجیکستان و ژاپن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در تماس تلفنی با «توشیمیتوسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن بر توسعه روابط تأکید کرد.

در ابتدا وزیر امور خارجه تاجیکستان به همتای ژاپنی خود در رابطه با تلفات جانی و خسارات بسیار مالی ناشی از سیل و رانش زمین در جنوب ژاپن، تسلیت گفت و ابراز همدردی کرد.

در این گفت‌وگو وضعیت کنونی و دورنمای گسترش مناسبات دوجانبه تاجیکستان و ژاپن در زمینه‌های گوناگون و مسائل مورد علاقه دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین ضمن ارزیابی همکاری دو کشور در زمینه بهداشتی بر اهمیت ادامه همیاری و اقدامات مشترک جهت پیروزی بر بیماری همه گیر کرونا تاکید کردند.

مهرالدین در بخش دیگری از کمک‌های ژاپن در زمینه زیرساخت، بهداشت، رفاه عمومی، آموزش و توسعه مهارت‌ها در چارچوب کمک‌های رسمی برای توسعه، قدردانی کرد.

در این زمینه بر سهم چشمگیر بورسیه تحصیلی برای توسعه منابع انسانی به عنوان کمک ژاپن (JDS)  در زمینه روابط بین‌الملل، حقوق، اقتصاد و مدیریت و همچنین آژانس همکاری اقتصادی بین‌المللی ژاپن (JICA)  اشاره شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول