اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بستری ۹۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی خراسان جنوبی/ در کودکان زیر ۱۰ سال مرگ و میر گزارش نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی، گفت: ۹۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند.

بستری ۹۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی خراسان جنوبی/ در کودکان زیر ۱۰ سال مرگ و میر گزارش نشده است

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، از بستری شدن ۲۱۸ بیمار به‌دلیل مشکلات تنفسی در استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۹۳ بیمار کرونا مثبت هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع بیماران کرونایی استان تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، بیان داشت: متأسفانه حال عمومی پنج نفر از بیماران بستری در این بخش وخیم گزارش شده است.

تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان  ۶۶ نفر هستند و بیشتر فوتی‌ها را افراد مسن و بالای ۶۰ سال و بیماران زمینه‌ای تشکیل می‌دهند

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته فوت ناشی از کرونا در استان نداشتیم، اعلام کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان  ۶۶ نفر هستند و بیشتر فوتی‌ها را افراد مسن و بالای ۶۰ سال و بیماران زمینه‌ای تشکیل می‌دهند.

مهدی‌زاده مطرح کرد: با توجه به شرایطی که در استان شاهد هستیم، افزایش موارد بیماران تنفسی و بستری‌های مثبت مبتلا به کرونا نشان‌دهنده افزایش انتقال و ابتلای مردم استان به این بیماری است.

وی با اعلام اینکه ۴۶ درصد مبتلایان به کرونا دارای سنین ۱۶ تا ۴۵ سال هستند، گفت: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این گروه سنی نشان می‌دهد که میزان رعایت بهداشت و حساسیت نوجوانان و جوانان نسبت به ویروس کرونا خیلی کمتر از ماه‌های گذشته شده است.

یک درصد مبتلایان شناسایی شده در خراسان‌جنوبی زیر پنج سال هستند که خوشبختانه تاکنون مرگ زیر ۱۰ سال بر اثر ابتلا به کرونا در استان نداشته‌ایم

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: یک درصد مبتلایان شناسایی شده در خراسان‌جنوبی زیر پنج سال هستند که خوشبختانه تاکنون مرگ زیر ۱۰ سال بر اثر ابتلا به کرونا در استان نداشته‌ایم.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در محل‌های تجمعی و جاهایی که افراد حضور دارند الزامی است، بیان داشت: برای کاهش موارد ابتلا و بستری کرونا توصیه مؤکد بر استفاده از ماسک در خارج از منزل به‌ویژه مکان‌هایی که افراد کنار هم قرار می‌گیرند، است.                               

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول