اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

همکاری مشترک سازمان زندان‌ها و پلیس بین‌الملل در خصوص زندانیان اتباع بیگانه

رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار با رئیس پلیس بین‌الملل ناجا بر همکاری مشترک بویژه در ارتباط با زندانیان اتباع بیگانه تاکید کرد.

همکاری مشترک سازمان زندان‌ها و پلیس بین‌الملل در خصوص زندانیان اتباع بیگانه

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها با سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در این دیدار ضمن تاکید بر همکاری مشترک بویژه در ارتباط با زندانیان اتباع بیگانه گفت: زندان محیطی است که افراد فرصت آن را دارند تا با تامل در اشتباهات خود، مسیر صحیح زندگی را بیابند از این رو می‌توان گفت زندان هم آموزشگاه، هم مکافات‌گاه و هم پژوهشگاه است.

وی تصریح کرد: برای افرادی که می‌خواهند به زندگی سالم بازگردند زندان فرصتی است تا با اصلاح و بازپروری و بهره گیری از آموزش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه مهارت‌های اساسی زندگی و نیز حرفه‌آموزی و اشتغال ضمن توانمندسازی خویش برای ورود به جامعه آماده بشوند.

حاج محمدی خاطرنشان کرد: البته برای کسانی که هنوز متنبه نشده‌اند و کسانی که بر هم‌زنندگان امنیت جامعه و یا تضییع‌کنندگان حقوق مردم هستند زندان مکافات‌گاه است تا با اجرای مجازات حبس جامعه را از فعالیت‌ها و اقدامات سوء این افراد مصون نگه داشت.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: توسعه قضایی و حقوقی و شناخت علل وقوع جرم در جامعه و ریشه‌یابی آن نیازمند پژوهش‌های علمی و شناخت دقیق موضوع است که این فرصت در زندان‌ها برای پژوهشگران و محققان فراهم است. از این رو زندان را می‌توان پژوهشگاه نیز دانست و باید از آن در راستای شناخت آسیب‌های اجتماعی، توسعه قضایی و ریشه‌یابی علل وقوع جرم استفاده کرد.

حاج محمدی در ادامه به موضوع زندانیان اتباع بیگانه در زندان‌های کشور نیز اشاره کرد و گفت: در نظام زندانبانی ما تمام افراد از حقوق برابر برخوردارند و حقوق شهروندی افراد بدون در نظر گرفتن تابعیت آن‌ها رعایت می‌شود.

وی افزود: به ادعای خود زندانیان رفتار با اتباع خارجی در زندان‌های ایران بسیار بهتر از زندان‌های کشور متبوع خودشان و حتی کشورهای مدعی حقوق بشر است.

شیرزاد نیز در این دیدار اظهار کرد: سازمان زندان‌ها و پلیس بین‌الملل می‌توانند همکاری‌های خوبی در زمینه زندانیان اتباع خارجی وهمچنین پیگری امور زندانیان ایرانی در خارج از کشور داشته باشند.

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌ها اظهار کرد: پلیس اینترپل می‌تواند در زمینه مطالعات آسیب‌شناسی جرم و علل وقوع جرم توسط افراد ایرانی در کشورهای دیگر و همچنین اطلاعات مورد نیاز در خصوص زندانیان اتباع بیگانه با سازمان زندان‌ها همکاری کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول