به گزارش گروه دیگر رسانههای خبرگزاری فارس، «غلامعلی جعفرزاده ایمنآبادی»، نماینده مردم رشت در مجلس دهم، در گفتگو با خبرگزاری برنا گفت: کار خوبی که لاریجانی میکرد این بود که جلسه غیرعلنی میگذاشت و با نمایندهها حرف میزد.
وی درباره احضار وزرا در مجلس نیز اظهار کرد: هیچ وزیری نباید در مجلس حاضر شود مگر اینکه در یک کمیسیون تخصصی با دستور کار مشخص، بر روی دغدغه نمایندگان کار کارشناسی کنند و بعد تکلیف، وزیر را مشخص کنند و به وزیر زمان بدهند تا بتوانند سر موعد از او کار را بخواهند.
ایمنآبادی با بیان اینکه مجلس ایران مجلس مشورتی نیست بلکه قانونگذار و ریلگذار است، عنوان کرد: دولت کدام کار را بدون مجوز مجلس میتواند انجام دهد؟ به جای نامهنگاریها بهتر است بگویند دولت کدام کار را بدون اجازه و نظارت مجلس انجام داده است؟ چرا از کشور وقت میگیرند؟
علیزاده طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی هم با تاکید براینکه دولت به تنهایی تصمیمگیرنده عرصه سیاسی کشور نیست، خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی تصمیمگیرنده نیست، هر تصمیمی گرفته میشود مجلس باید آن تصمیم را تایید کند و بدون تایید مجلس تصمیمی در کشور گرفته نمیشود.
وی افزود: در حقیقت هر تصمیمی که اتخاذ میشود در چارچوب برنامه بودجه است و برنامه بودجه هم که در مجلس تصویب میشود. لذا دولت نمیتواند خارج از قانون تصمیمی بگیرد و تصمیماتی هم که گرفته شده، مصوب همه مراجع قانونی هستند.
به گزارش خبرنگار گروه دیگر رسانههای خبرگزاری فارس، این دو روایت را میتوان در قالب شریکتراشی برای کارنامه دولت ارزیابی کرد. البته مصادیق نقض این ادعا کم نیستند؛سند 2030 یکی از بارزترین این مصادیق است آنجا که مخفیانه و بدون اطلاع مجلس دولت اقدام به امضای آن کرد. در همان ایام که انتقادها از این اقدام دولت بالا گرفت، نوبخت، سخنگوی وقت دولت تصریح کرد که: سند 2030 یونسکو یک بیانیه است و نیازی به طرح آن در مجلس نیست.
انتهای پیام/