اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توضیحات رئیس بیمارستان فریدن درباره اخطار استاندار اصفهان

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران در خصوص برخی اخبار مبنی بر اخطار استاندار به دانشگاه علوم پزشکی به دلیل کم‌کاری بیمارستان شهید رجایی در رسیدگی به بیماران دیالیزی، گفت: بیمارستان سطح ارجاع دو منطقه هستیم و این بیمارستان در سال‌های گذشته بیماران خطرناک‌تر از کرونا را پذیرش کرده و خدمات داده است.

توضیحات رئیس بیمارستان فریدن درباره اخطار استاندار اصفهان

مهدی ابن‌نصیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فریدن با اشاره با خرابی یک روزه دستگاه سی‌اتی‌اسکن بیمارستان شهید رجائی داران اظهار داشت: مشکل خرابی این دستگاه در بیمارستان شهید رجائی داران پس از انجام تعمیر اساسی برطرف شد.

رئیس بیمارستان شهید رجائی داران افزود: استفاده زیاد از دستگاه فعلی از جمله عواملی است که موجب خرابی دستگاه گذشته شد که ابتدا با پیگیری سریع خواستیم از راه دور دستگاه راه‌اندازی شود که اتفاق نیفتاد و روز گذشته با حضور کارشناس فنی دانشگاه علوم پزشکی این دستگاه راه‌اندازی شد.

وی در پاسخ به این سؤال که در شرایط موج جدید کرونا خرابی دستگاه در شهرستان مشکل‌ساز نشد، عنوان کرد: ما در این یک روز با مشکل مواجه نبودیم اما در صورت نیاز با بیمارستان گلپایگان نیز هماهنگ بودیم که بیمار را به آنجا ارجاع دهیم.

ابن‌نصیر در خصوص پیگیری دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید برای بیمارستان شهید رجایی داران افزود: یک سال است که پیگیر دستگاه جدید که بسیار پیشرفته‌تر از دستگاه فعلی است، هستیم که این دستگاه خریداری و قرارداد آن نیز با شرکت خارجی منعقد شده است.

رئیس بیمارستان شهید رجائی داران افزود: از آنجایی که تحریم‌های ظالمانه بر علیه کشورمان شدت پیدا کرد و همچنین جهان درگیر بیماری کرونا شد، تحویل دستگاه جدید سی‌تی‌اسکن به تعویق افتاده ولی با پیگیری‌های صورت گرفته مسؤولان قول تحویل آن را تا پایان شهریور دادند.

وی در خصوص برخی اخبار مبنی بر اخطار استاندار به دانشگاه علوم پزشکی به دلیل کم‌کاری بیمارستان شهید رجایی در رسیدگی به بیماران دیالیزی شهرستان چادگان، تأکید کرد: این خبر آن‌چنان که بازتاب داده شد صحت ندارد؛ باید بگویم که بیمارستان سطح ارجاع دو هستیم و این بیمارستان در سال‌های گذشته بیماران خطرناک‌تر از کرونا را هم پذیرش کرده و خدمات داده است.

ابن‌نصیر ادامه داد: در خصوص بیماران دیالیزی نیز کارکنان بیمارستان تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی انجام می‌دهند هم‌اکنون این بیمارستان ۴۱ بیمار دیالیزی را پذیرش می‌کند که تقریباً نیمی از این بیماران از شهرستان چادگان هستند.

ابن‌نصیر افزود: از آنجایی که بیماران دیالیزی شرایط سختی را دارند و حتی در رفت‌ و آمد مشکل دارند و شهرستان‌های چادگان و بوئین و میاندشت فاقد دستگاه دیالیز هستند، این مطالبه به حق بیماران است که خواهان دستگاه دیالیز در شهرستان خود باشند ولی اینکه بخواهند بگویند کارکنان کم‌کاری کرده صحت ندارد.

رئیس بیمارستان شهید رجائی داران گفت: دستگاهی که برای تجهیز بیمارستان یک شهرستان به‌ سختی تأمین می‌شود را نمی‌توان به شهرستان دیگر داد؛ البته خبر خوش برای مردم چادگان این است که دستگاه دیالیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای این شهرستان نیز تأمین شده است.

وی به وضعیت بیماران کرونایی در بیمارستان شهید رجایی داران اشاره کرد و هشدار داد: سن بیمارانی کرونایی که پذیرش می‌شوند پایین آمده است قبلاً بیماران بدحالی که بستری می‌شدند اکثراً بالای ۶۰ سال داشتند اما اکنون سن بیماران بستری شده و حتی بیماران فوتی زیر پنجاه سال آمده است.

رئیس بیمارستان شهید رجائی داران با گلایه از برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منطقه، تأکید داشت: برخی رسانه‌ها با نظرات غیر کارشناسی و ناآگاهانه باعث ایجاد تشنج و خستگی کارکنان می‌شوند که این در روزهای که بیماری کرونا شدت گرفته باعث می‌شود خستگی در تن پزشکان و پرستاران باقی بماند.

به گزارش فارس، پیش از این استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری چادگان با اشاره به موضوع دیالیز در این شهرستان و مشکلات بیماران این شهرستان و عدم پذیرش این بیماران از سوی شهرستان‌های مجاور گفته بود: راه حل کوتاه مدت این است که شهرستان فریدن موظف به پذیرش بیماران چادگان در تمامی سطوح باید باشد چرا که امکاناتی که به بیمارستان داران اعطا شده، برای کل جمعیت فریدن بزرگ است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول