اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین: هدف آمریکا نظامی کردن منطقه و تفرقه افکنی است

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از رزمایش دریایی آمریکا در منطقه گفت که هدف آمریکا تفرقه افکنی بین چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

چین: هدف آمریکا نظامی کردن منطقه و تفرقه افکنی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه به حضور نظامی آمریکا در آبهای منطقه واکنش نشان داد و آن را با هدف تفرقه افکنی خواند.

به نوشته روزنامه «چاینا مورنینگ پست» «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین درباره حضور ناوهای هواپیمابر آمریکا در منطقه و انجام رزمایش در آبهای فیلیپین گفت، منطقه در ثبات قرار دارد، اما هدف آمریکا تفرقه انداختن بین چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

این دیپلمات چینی افزود: «آمریکا به طور عمد  نیروی  نظامی  خود را برای برگزاری  یک رزمایش بزرگ در دریای چین جنوبی به منطقه اعزام کرده و قصد قدرت نمایی دارد. آنها هدف پنهانی دارند و در واقع در پی تفرقه افکنی بین کشورهای منطقه و نظامی کردن دریای چین جنوبی هستند.»

آمریکا  به تازگی از افزایش حضور نظامی خود در آب‌های اقیانوس‌های هند و آرام در بحبوحه تشدید تنش با چین خبر داده به طوریکه فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه‌‌ای بدین منظور اعلام کرد ناو گروه‌های «یو اس اس نیمیتز» و «رونالد ریگان» در حال انجام عملیات در دریای فیلپیین هستند. 

این در حالی است که تحلیلگران گفتند دریای چین جنوبی کاملا در اختیار ارتش چین قرار دارد و هرگونه تحرک ناوهای هواپیمابر در منطقه از سوی ارتش چین مجهز به انواع جنگ افزارهای ضد ناوهواپیمابر آمریکا همچون موشکهای دانگ فنگ 21 و  26، مشهور به قاتل ناوهای هواپیمابر رصد میشود. (جزئیات بیشتر)

موشک دانگ فنگ -26 بردی بیش از چهار هزار کیلومتر دارد و تاسیسات حیاتی آمریکا در جزیره گوام و دیگر پایگاه‌ها را آسیب پذیر می‌کند. در زرادخانه موشکی چین همچنین موشک «دانگ فنگ- 21 دی» موجود است که برای حمله به یک ناو هواپیمابر ساخته شده و علاوه بر این، یک موشک جدید هوا به هوا با برد 400 کیلومتر  وجود دارد که می‌‌تواند به تجهیزات آمریکا چون هواپیماهای هشدار زود هنگام (آواکس) و سوخت‌رسان نیروی هوایی حمله کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول